اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

با ادامه تحصن پاکستانی‌ها

آمریکا انتقال تدارکات از مسیر پاکستان را متوقف کرد

با گذشت بیش از 10 روز از تحصن معترضان پاکستانی در مسیر تدارکاتی ناتو، آمریکا انتقال مواد و تجهیزات خود به خارج از افغانستان از طریق خاک پاکستان را به حال تعلیق درآورد.

آمریکا انتقال تدارکات از مسیر پاکستان را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، آمریکا انتقال مواد و تجهیزات خود به خارج از افغانستان از طریق خاک پاکستان را به حال تعلیق درآورد.

این تصمیم در پی تجمع شمار زیادی از پاکستانی‌ها در مسیر تدارکاتی ناتو در ایالت «خیبرپختونخواه» در اعتراض به حملات پهپادهای آمریکایی به این کشور انجام شده است.

معترضان پاکستانی بیش از 10 روز است که با تجمع در این مسیر و بازرسی کامیون‌های عبوری، مانع خروج کامیون‌های حامل تدارکات ناتو از مرز پاکستان به سمت افغانستان می‌شوند.

با ادامه‌دار شدن این اعتراض، «مارک رایت» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن انتقال مواد و تجهیزات خود را از طریق گذرگاه «تورخم» و بندر کراچی متوقف کرده است.

به گفته وی، این اقدام برای حفظ جان رانندگان کامیون‌ها انجام شده و این کامیون‌ها در حال حاضر در افغانستان متوقف شده‌اند.

با این حال، سخنگوی پنتاگون ابراز امیدواری کرد که این مشکل به‌زودی مرتفع شده و کار انتقال مواد از طریق مسیر پاکستان در آینده نزدیک از سرگرفته شود.

گذرگاه تورخم در مرز افغانستان و پاکستانی اصلی‌ترین مسیر انتقال تجهیزات و تدارکات نیروهای خارجی مستقر در افغانستان است که حدود نیمی از مواد و تجهیزات آمریکا از طریق آن منتقل می شوند.

این در حالی است که درصورت مسدود بودن این مسیر، آمریکا ناچار به استفاده از مسیر شمال در آسیای مرکزی که طولانی‌تر و پرهزینه‌تر است می‌باشد.

با وجود این، دولت ایالتی خیبرپختونخواه به رهبری «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان» که مسیر ناتو را در این منطقه مسدود کرده، اعلام کرده است که این روند تا زمانی که آمریکا تضمین جدی برای توقف حملات پهپادهای خود به خاک پاکستان ارائه نکند بسته باقی می‌ماند.

حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان مدت‌ها است که باعث بروز تنش‌های جدی در روابط واشنگتن- اسلام‌آباد شده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول