اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در پی تحصن پاکستانی‌ها در مسیر تدارکاتی ناتو صورت گرفت

کنسولگری آمریکا در پاکستان در محاصره نیروهای امنیتی

با تداوم تحصن پاکستانی‌ها در مسیرهای تدارکاتی ناتو در ایالت «خیبرپختونخواه»، کنسولگری آمریکا در شهر پیشاور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت.

کنسولگری آمریکا در پاکستان در محاصره نیروهای امنیتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، در پی تجمع اعضای «حزب تحریک انصاف» برای بستن مسیر ناتو در ایالت خیبرپختونخواه و افزایش احساسات ضد آمریکایی در پاکستان، کنسولگری آمریکا در پیشاور مرکز ایالت خیبر‌پختونخواه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت.

بر همین اساس تعداد زیادی از نیروهای پلیس، نیروهای حفاظت مرزی و نیروهای ویژه اطراف کنسولگری آمریکا در پیشاور را محاصره کرده‌اند تا از بروز هر نوع حادثه ناگواری جلوگیری کنند.

طبق این گزارش، پلیس با کانتینر خیابان‌‌های اطراف کنسولگری را مسدود کرده است و حتی به کسانی که منازلشان در این خیابان‌ها قرار دارد بعد از بازرسی اجازه عبور داده می‌شود.

پلیس همچنین برای بازرسی منطقه، از سگ‌های آموزش دیده استفاده می‌کند تا از ورود مواد منفجره و هر نوع شیء مشکوک به منطقه حفاظت شده اطراف کنسولگری آمریکا جلوگیری کند.

هزاران پاکستانی از شنبه این هفته در اعتراض به ادامه حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان در مسیرهای تدارکاتی ناتو در ایالت خیبرپختونخواه تجمع کرده و مانع عبور کامیون‌های تدارکاتی ناتو می‌شوند.

اعضای این حزب همچنین تک‌تک کامیون‌هایی که قصد عبور از مرز پاکستان و ورود به افغانستان را دارند مورد بازرسی قرار داده و کامیون‌هایی که حامل تدارکات ناتو باشند را بازمی‌گردانند.

اعضای این حزب که حکومت دولت ایالتی خیبرپختونخواه را بر عهده دارند، اعلام کرده‌اند که این برنامه تا زمانی که ضمانتی برای توقف حملات پهپادها ارائه نشود ادامه دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول