اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

100 مؤذن در اردبیل در مسابقات اذان استان رقابت می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: بیش از 100 مؤذن در مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم در استان اردبیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

100 مؤذن در اردبیل در مسابقات اذان استان رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات اذان و ابتهال در اردبیل اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم در اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران با حضور بیش از 100 نفر شرکت‌کننده و برترین‌های مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

مشهوری‌نظری با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار رشته برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: محل برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی برادران رأس ساعت 9 صبح جمعه 15 آذرماه در مسجد سرچشمه است و خواهران نیز باید در همین ساعت به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل واقع در چهارراه حافظ مراجعه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 100 نفر مجوز حضور در این دوره از مسابقات را دریافت کرده‌اند، افزود: در رشته اذان 45 نفر خواهر و برادر، در رشته ابتهال 10 نفر آقا و سه نفر خانم، در رشته تواشیح چهار گروه برادر و سه گروه خواهر با همدیگر به رقابت می‌پردازند و در رشته همخوانی قرآن کریم نیز چهار گروه آقایان و سه گروه خانم‌ها هستند که برترین‌های این مسابقات به مرحله بعدی راه می‌یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این دوره از مسابقات با حضور داوران برجسته استانی و ناظران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در محل‌های یاد شده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: ما در هفته گذشته نیز موفق به برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم بودیم که بیش از 300 نفر در این مسابقات اعم از خواهران و برادران رقابت کردند.

مشهوری‌نظری در ادامه یادآور شد: ‌برگزاری این مسابقات فضای معنوی ویژه‌ای را در اردبیل فراهم می‌آورد که در حقیقت از آن می‌توان به عنوان فرصت تصفیه حال و هوای جامعه با معطر شدن به معنویت قرآن کریم نام برد.

وی تمسک به قرآن را حیات‌بخش و دارای ابعاد ارزشی و اعتباری در زندگی اجتماعی توصیف کرد و گفت: ما در این زمینه شاهد رشد و تعالی و حرکت‌های مثبت و سازنده بودیم که ادامه این مسیر می‌تواند جوانان ما را از آسیب‌ها و خطرات حفظ کند.

انتهای پیام/62003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول