اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خواستار شد

تدوین برنامه آموزشی برای پیشگیری از تب مالت در دیلم

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: مراکز بهداشتی درمانی باید برنامه آموزشی در مورد پیشگیری از تب مالت داشته باشند.

تدوین برنامه آموزشی برای پیشگیری از تب مالت در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری عصر امروز در نشست مدیران بهداشت و درمان شهرستان دیلم، اظهار داشت: اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌ها لازم و ضروری است و در منطقه سیامکان ضرورت دارد برنامه مداخله‌ای با پشتیبانی ستاد در ارتباط با تب مالت طراحی و اجرا شود.

ناصری افزود: سایر مراکز بهداشتی درمانی باید برنامه آموزشی در خصوص پیشگیری از تب مالت داشته باشند.

وی ضمن اشاره به ورود عشایر به منطقه، از سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی خواست تیمی متشکل از پزشک، کاردان، ماما، بهورز و سایر اعضای تیم سلامت از عشایر منطقه تحت پوشش خود بازدید کنند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم از سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی خواست از ابتکارات خود در اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در مناسبت‌های بهداشتی استفاده کنند و وابسته به ستاد نباشند.

در ادامه این نشست، سرپرست مرکز بهداشتی درمانی سیامکان گزارشی در خصوص اقدامات پیشگیرانه مرکز بهداشتی درمانی امام سجاد(ع) سیامکان در ارتباط با تب مالت ارائه کرد و در ادامه خانم محمدی کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌ها در خصوص طرح غربالگری دیابت آخرین آمارهای موجود را ارائه کرد.

انجام سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی عشایر توسط تیم سلامت، پایش طرح غربالگری از خانه‌های بهداشت، گزارش روزانه واحد بیماری‌ها به معاون بهداشتی و برگزاری جلسه هفتگی با معاون بهداشتی در خصوص مشکلات طرح غربالگری، اجرای برنامه آموزشی ضربتی برای آموزش تمام خانوارهای منطقه سیامکان در خصوص بیماری تب مالت، اجرای برنامه آموزشی با وسعت بیشتر در ارتباط با بیماری تب مالت در تمامی مراکز، پیگیری در مورد فروش پنیر محلی در اماکن فروش مواد غذایی و راه‌اندازی اتوماسیون اداری در مراکز بهداشتی درمانی از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/66006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول