اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جامعه نابینایان کرج:

ارائه امکانات اولیه به نابینایان از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد

مدیر عامل جامعه نابینایان شهرستان کرج با بیان اینکه نابینایان جزو مظلوم‌ترین شهروندان جامعه به شمار می‌آیند، گفت: ارائه امکانات اولیه به نابینایان از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد.

ارائه امکانات اولیه به نابینایان از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم روز جهانی معلولان بعد از ظهر امروز با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی استاندار و مدیران نهادهای خدماتی به همت جامعه نابینایان کرج برگزار شد.

در این مراسم عباس فریادرس طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر این جامعه در تلاش است تا با گرد هم آوردن نابینایان و روشن‌دلان خدماتی به آنها ارائه کند.

وی افزود: در حال حاضر این انجمن 730 عضو دارد و تلاش کردیم تا از حقوق آنها حمایت و دفاع کنیم، چرا که معتقدیم نابینایان جزو مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند و از امکاناتی که حق آنها است، نمی‌توانند استفاده کنند.

مدیر عامل جامعه نابینایان شهرستان کرج افزود: یکی از مهمترین درخواست‌ها و نیازهای جامعه روشن‌دلان این است که مدیریت شهری در زمان اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به نیازها و مشکلات افراد معلول و ناتوان جسمی به ویژه نابینایان توجه داشته و این پروژه‌ها را به صورتی اجرایی کنند که این افراد نیز بتوانند از آن مانند دیگر اقشار جامعه بهره‌مند باشند.

فریادرس افزود: همچنین نابینایان مشکلاتی دارند که بر اساس قانون باید به آنها رسیدگی شود، اما وقتی به ادارات و دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند، همه کار را به عهده بهزیستی می‌گذارند و می‌گویند باید این مشکلات را بهزیستی مرتفع کند.

وی متذکر شد: این در حالی است که به طور قطع یک اداره و دستگاه نمی‌تواند به تنهایی همه‌ی بار مسئولیت را بر عهده گرفته و باید برای رفع نیازها و خواسته‌های نابینایان دستگاه‌های مختلف با هم همکاری داشته باشند.

وی متذکر شد: به طور قطع اگر توقع داشته باشیم که همه‌ی بار مسئولیت را بهزیستی بر عهده گیرد، این نهاد با توجه به محدود بودن منابع اعتباری، نمی‌تواند خدمات‌رسانی لازم را به معلولان به ویژه نابینایان داشته باشد.

مدیر عامل جامعه نابینایان شهرستان کرج تاکید کرد: بنابراین نباید بهزیستی را تنها سازمان مسئول در حوزه خدمات‌رسانی به روشن‌دلان بدانیم و رفع نیازهای این قشر از جامعه نیازمند تلاش و همکاری همه‌ی دستگاه‌ها با بهزیستی است.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه مدیریت شهری نقش بسیار مهمی در خدمات‌رسانی به این قشر از جامعه دارد، اما متاسفانه مشاهده می‌شود که در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای شهری توجهی به روشن‌دلان کرج نمی‌شود.

فریادرس افزود: یکی از درخواست‌های روشن‌دلان این است که در زمان احداث اماکن عمومی، شهرداری به نیاز آنها توجه داشته و امکاناتی ویژه معلولان و نابینایان را در این اماکن در نظر بگیرد.

* ضرورت مناسب‌سازی معابر عمومی برای تردد نابینایان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شهرداری کرج خواست تا معابر عمومی این شهرستان را برای تردد نابینایان و روشن‌دلان مناسب‌سازی کند.

فریادرس در پایان گفت: در حال حاضر نابینایان کرج برای تردد در سطح شهر و استفاده از خدماتی مانند حمل و نقل عمومی مشکلاتی دارند که نیاز است معابر عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی برای استفاده آنها مناسب‌سازی شود.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول