اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

وزارت آموزش و پرورش نمایندگان همدان را دور زد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی طرف مشورتی به شمار می‌آیند، گفت: وزارت آموزش و پرورش نمایندگان همدان را دور زد.

وزارت آموزش و پرورش نمایندگان همدان را دور زد

احمد آریایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: قرار بود در این زمینه با نمایندگان مشورت شود اما این امر صورت نگرفت.

وی با بیان این که این عملکرد نامناسب دور زدن نمایندگان بود، افزود: متأسفانه نمایندگان استان پس از دعوت برای تودیع و معارفه مدیرکل از این امر اطلاع یافتند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: نمایندگان در انتصابات مدیران اجرایی طرف مشورتی به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه این حق دولت است هرکسی را که می‌خواهد منصوب کند، ابراز داشت: در عین حال تلاش ما بر این است تا با رایزنی با مقامات ذی‌صلاح استان و دیگر نمایندگان، فردی که به نفع نظام و مردم باشد، منصوب شود.

آریایی‌نژاد گفت: در صورتی که انتصابی از نظر قانونی درست نبوده یا مسئله‌ای داشته باشد آن گاه نمایندگان با استفاده از ابزار‌های نظارتی خود چون سؤال، استیضاح و... وارد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مشکلی در این زمینه ایجاد شود قطعاً وظیفه نماینده است که در راستای اعمال نظارت، تذکر دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: در زمینه انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز توافق با وزارتخانه بر این بود که نمایندگان در این امر، مورد مشورت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دولت حق دارد بر طبق سیاست‌های خود کار کند، خاطرنشان کرد: با این حال برخی مواقع چالش‌هایی چون رفتارهای باندی، جناحی مردم و جامعه را دچار تنش می‌کند.

آریایی‌نژاد تأکید کرد: نمایندگان و دولت باید به نسبت موقعیت خود از ابزاری که در اختیار قرار دارند برای تعالی نظام به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نقش مشورتی نمایندگان قطعاً می‌تواند در انتصابات مؤثر باشد، تصریح کرد: اگر یک گزینه‌ای مورد وثوق هر دو طرف از جمله دولت و نمایندگان باشد، بهترین انتخاب است.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: امروز نمایندگان جلسه‌ای مشورتی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمله معاون پارلمانی و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش داشتند و پیشنهاداتی برای این انتصاب ارائه شد.

انتهای پیام/89006/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول