اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز خبر داد

پایان فاز نخست شناسایی بازی‌های بومی در استان البرز

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از پایان فاز نخست شناسایی بازی‌های بومی در این استان خبر داد.

پایان فاز نخست شناسایی بازی‌های بومی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، قدرت‌الله شمیرانی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شناسایی بازی‌های بومی استان البرز، ‌شناساندن فرهنگ و برخی از آداب این استان به مردم است.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی دارای شناسنامه‌ای خاص هستند و نباید این بازی‌ها فراموش شوند.

این مسئول اضافه کرد: کارشناسان این مرکز با حضور در مناطق مختلف استان و شناسایی بازی‌های بومی سعی در احیای این بازی‌ها دارند.

شمیرانی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم‌اکنون فاز نخست این طرح بعد از شش ماه به پایان رسیده است.

وی با اشاره به این‌که برای شناسایی بازی‌های بومی مناطق هدف به سه دسته تقسیم شده‌اند، افزود: مناطق شهری، کوهستانی و روستاهای واقع در دشت از جمله مناطق هدف برای شناسایی این بازی‌ها هستند.

شمیرانی گفت: آشنایی عمومی با بازی‌های سنتی استان و ایجاد بستر مناسب برای انجام پژوهش‌های توصیفی و استنباطی در مراحل بعد و همچنین گسترش بازی‌های بومی و محلی با اهداف تربیتی از جمله اهداف این پژوهش به شمار می‌روند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: در استان البرز 17 شهر و 356 روستا وجود دارد که روستاها عمدتاً در مناطق کوهستانی و دشت بوده که هر کدام دارای فرهنگ‌های نزدیک به هم هستند؛ به همین دلیل بازی‌های انتخابی از روستاها نمونه‌های خوبی برای انجام مسابقات و فعالیت‌های مشترک در توسعه ورزش همگانی بر پایه بازی‌های سنتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازی‌های گوناگون با گذشت زمان در ملل و اقوام مختلف به وجود آمده و با هویت آنها عجین شده است؛ به طوری که بخشی از زندگی آنها را تشکیل می‌دهد، این بازی‌ها می‌توانند نقش اساسی در تربیت فرزندان، سرگرمی، تفریح و شادابی بزرگسالان هر جامعه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول