اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

98 درصد زنان ابرکوه باسواد هستند

فرماندار ابرکوه از باسوادی 98 درصد از بانوان شهرستان ابرکوه خبر داد.

98 درصد زنان ابرکوه باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان ابرکوه که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: حدود 24 هزار نفر از 50 هزار نفر جمعیت ابرکوه را زنان تشکیل می‌دهند و میزان باسوادی بانوان در ابرکوه حدود 98 درصد است.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان ابتدایی دختر در این شهرستان 2 هزار و 123 نفر، در مقطع راهنمایی 603 نفر و در مقطع دبیرستان نیز 962 نفر است.

فرماندار ابرکوه یادآور شد: حدود 630 نفر از زنان ابرکوه نیز در بخش دولتی به کار اشتغال دارند.

برزگرزاده اظهار داشت: در ابرکوه و در بین بانوان، نقاط مثبت زیادی دیده می‌شود که با تکیه بر آن می‌توان نقاط ضعف را پوشاند.

وی ادامه داد: گرایش‌های مذهبی و پایبندی به ارزش‌های اخلاقی از اصلی‌ترین نقاط مثبت بانوان ابرکوه است که در مراسم‌ مختلف بروز می‌کند.

برزگرزاده افزود: توانمندی‌های خوب علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز بخش دیگری از این توانمندی‌ها است به طوری که هم‌اکنون شاهد کسب رتبه‌های بالا توسط این قشر در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی، آموزش‌پذیری را نیز یکی از ویژگی‌های بارز زنان ابرکوه ذکر کرد و اظهار داشت: استقبال خوبی از آموزش در زمینه‌های مختلف توسط بانوان صورت می‌گیرد و نمونه آن استقبال از برنامه‌های دفتر بانوان فرمانداری این شهرستان است.

برزگرزاده خاطرنشان کرد: با تکیه به این نقاط قوت و برنامه‌ریزی، می‌توان به خوبی برای رفع نقاط ضعف اقدام کرد.

وی در مورد نقاط ضعف نیز عنوان کرد: وجود اختلافات خانوادگی و عدم تفاهم در خانواده‌ها یکی از این مشکلات است که با آموزش صحیح و انگیزه‌های دینی که در افراد وجود دارد، می‌توان نسبت به کاهش آن اقدام کرد.

برزگرزاده با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده است، ادامه داد: کمبودهایی نیز وجود دارد و اگر چه انتظار نداریم با توجه به مشکلات، به صورت کامل برطرف شود اما باید برای رفع آن‌ها تلاش شود.

وی افزود: کمبود امکانات فرهنگی ویژه خواهران، نبود فضاهای خاص برای تفریح و ورزش بخشی از این نیازها است.

برزگرزاده ادامه داد: کمبود مشاور نسبت به جمعیت و عدم انجام و یا کمبود پژوهش‌های مناسب در حوزه زنان و خانواده و نیاز به آموزش‌های مناسب مهارت‌های زندگی، برخی دیگر از کمبودهای حیطه بانوان است که باید همگی با کمک یکدیگر نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول