اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام ترکیب کابینه جدید سودان روز پنجشنبه/ درگیری شورشیان با نیروهای دولتی سودان

سودان روز پنجشنبه ترکیب جدید کابینه و انحلال کابینه کنونی را اعلام می کند و در همین حال وزیر کشور سودان خواستار ایجاد راهبردی مشخص در هوشیار ساختن شهروندان برای تامین امنیت منطقه عربی شد.

اعلام ترکیب کابینه جدید سودان روز پنجشنبه/ درگیری شورشیان با نیروهای دولتی سودان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، برخی تحولات سودان در زیر آمده است:

سودان ترکیب کابینه جدید خود را پنجشنبه اعلام می کند

دفتر رهبری حزب حاکم کنگره ملی لیبی فردا چهارشنبه نشستی را برگزار می کند که در آن به صورت غیررسمی ترکیب کابینه جدید لبنان را اعلام می کند.

روزنامه الرای العام چاپ خارطوم امروز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت:دولت سودان به طور رسمی روز پنجشنبه ترکیب کابینه جدید و انحلال کابینه کنونی را اعلام می کند.

قرار است هیئت دولت سودان امروز نشست فوق العاده ای را به ریاست عمر البشیر رئیس حزب حاکم امضا کند تا از وزیران کابینه به خاطر تلاش هایشان در طی دوره کاری خود قدردانی کند.

نخست وزیر اتیوپی توافقنامه راهبردی با عمر البشیر امضا می‌کند

هایلا ماریام دسالگن، نخست وزیر اتیوپی مروز در راس هیئتی بلندپایه وارد خارطوم شد تا در نشست های کمیته عالی سودان و اتیوپی که در خارطوم برگزار می شود شرکت کند.

نشست های کمیته فنی مشترک سودان و اتیوپی به تفاهم ها و توافق های عدیده ای در ابعاد سیاسی و اقتصادی دست یافته است.

دور کنونی این نشست ها قرار است شاهد امضای توافقنامه راهبردی از سوی عمر البشیر و دسالگن باشد.

تعیین راهبردی جامع برای هوشیاری اعراب در حفظ امنیت منطقه عربی

إبراهیم محمود حامد،وزیر کشور سودان بر ضرورت وضع راهبردی کلی برای ایجاد آگاهی امنیتی فراگیر و احساس مسئولیت ملی در قبال منطقه عربی تاکید کرد.

این وزیر سودانی در نشست آگاهی امنیتی که از دیروز دوشنبه در خارطوم برگزار شد امنیت خواسته اول همه جوامع بشری شده است و حکومت های عربی این موضوع را درک کرده اند که موفقیت و ثبات آن به میزان قدرتشان در حل چالش های امنیتی و اولویت دادن به سیاست های کلی بستگی دارد.

وی افزود: منطقه عربی از لحاظ فرهنگ امنیتی و احساس مسئولیت ملی دچار ضعف است و نظم و انضباط شهوندی کم شده است و این موضوع ایجاد راهبردی کلی برای آگاهی امنیتی جامعه و مسئولیت پذیر کردن شهروندان را می طلبد.

درگیری شورشیان با نیروهای دولتی سودان در کردفان شمالی

شورشیان سودان دیروز با نیروهای دولتی در نزدیک ابوزید در کردفان شمالی درگیر شدند.

این شهر در مرز با کردفان جنوبی واقع است جایی که از نوامبر گذشته با آغاز عملیات دولت برای سرکوب شورشیان درگیری های شدیدی جریان دارد.

شورشیان جنبش عدالت و مساوات گفتند که در درگیری های ابودوما در جنوب شهر ابوزید طی روزهای جمعه و شنبه گذشته ده ها تن از نیروهای دولتی از جمله چند افسر را کشتند.

گروه عدالت و مساوات در هفدهم نوامبر گذشته برای چند ساعت ابوزید را اشغال کردند اما با مقاومت نیروهای دولتی سودان مجبور به عقب نشینی شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول