اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تحولات سودان

نقشه شورشیان سودان برای ترور رهبران حزب حاکم عمر البشیر/تحولات مثبت در روابط 2 سودان

حزب حاکم کنگره ملی سودان به ریاست عمر البشیر درباره طرح شورشیان جبهه انقلابی این کشور برای طرح رهبران و اعضای این حزب هشدار داد و در همین حال مرکز استان کردفان جنوبی سودان شب گذشته هدف حملات شورشیان قرار گرفت.

نقشه شورشیان سودان برای ترور رهبران حزب حاکم عمر البشیر/تحولات مثبت در روابط 2 سودان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، اخبار تحولات سیاسی سودان در زیر آمده است:

هشدار حزب حاکم سودان درباره نقشه ترور اعضای حزب از سوی شورشیان جبهه انقلابی

حزب حاکم «کنگره ملی» سودان درباره طرح فرماندهان جبهه انقلابی برای ترور برخی رهبران این حزب بخصوص در استان‌های کردفان جنوبی و کردفان شمالی در مرکز سودان هشدار داد.

حامد صدیق امین، دبیر کل  روابط عمومی حزب کنگره ملی حاکم بر سودان در گفت‌وگو با روزنامه "الیوم التالى" چاپ خارطوم از رهبران حزب حاکم بر این کشور خواست جانب احتیاط پیشه کنند و در برابر اقدامات و تحرکات جبهه انقلابی هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: با وجود توطئه‌های جبهه انقلابی و گروه‌های شورشی در دارفور، حزب حاکم به تلاش خود برای سازندگی، توسعه و آمادگی در انتخابات آتی ادامه می‌دهد.

جبهه انقلابی شامل جنبش عدالت و برابری، جنبش آزادی بخش سودان شاخه مینی میناوی و جنبش آزادی بخش سودان شاخه عبدالواحد نور و جنبش خلق شاخه شمال است که از سال 2011 در دو استان کردفان جنوبی و نیل آبی با نیروهای دولتی سودان در جنگ به سر می‌برند و همواره مورد حمایت غربی‌ها و برخی دشمنان منطقه‌ای سودان قرار دارند.

حملات خمپاره‌ای شورشیان جبهه انقلابی به مرکز استان کردفان جنوبی سودان

شورشیان سودان امروز چهارشنبه شهر کادوگلی مرکز استان کردفان جنوبی سودان را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

این شورشیان دو سال پیش حملات خود علیه دولت مرکزی سودان را با حمله به کادوگلی آغاز کردند.

ارنو لودى، سخنگوی شورشیان جنبش خلق برای آزادی سودان گفت: بمباران پنج پایگاه نظامی کادوگلی پاسخ به حملات هوایی یکشنبه گذشته علیه روستای «تناسا» در جنوب شرق شهر «البرام» در کردفان جنوبی بود.

سخنگوی نیروهای مسلح سودان: جبهه انقلابی در وهله نخست شهروندان سودانی را هدف گرفته است

الصوارمی خالد سعد، سخنگوی نیروهای مسلح سودان تاکید کرد: عناصر جبهه انقلابی در وهله نخست شهروندان سودانی را هدف گرفته‌اند.

این مقام نظامی سودان در سمیناری تحت عنوان تحرکات جبهه انقلابی و پیامد آن بر صلح در سودان گفت: جبهه انقلابی قادر به مقابله با نیروهای مسلح سودان نیست بنابراین روستاها، شهرها و شهروندان بی گناه را هدف می‌گیرد و اقدام به ارعاب و غارت اموال مردم می‌کند.

وزیر سودان جنوبی: پیشرفت مثبتی در روابط جوبا-خارطوم ایجاد شده است

میشیل ماکوی، وزیر اطلاع رسانی سودان جنوبی تاکید کرد: تغییر مثبتی که در روابط بین دو کشور سودان و سودان جنوبی حاصل شده موجب خرسندی است و تبادل سفر روسای جمهور دو کشور تاثیر بسزایی در تقویت روابط فیمابین دارد.

ماکوى در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سودان (سونا) گفت: باز شدن گذرگاه‌های بین دو سودان روابط همکاری بین دو کشور را تقویت کرده و عبور و مرور شهروندان را سهولت بخشیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول