اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته داوران فدراسیون کشتی:

رسول خادم کشتی را سامان می‌دهد

عضو کمیته داوران فدراسیون کشتی گفت: با حضور رسول خادم در رأس فدراسیون، کشتی سر و شکل بهتری به خود گرفته است.

رسول خادم کشتی را سامان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رقابت‌های انتخابی کشتی بزرگسالان استان کردستان روز گذشته در سالن آزادی این شهرستان برگزار شد و نفرات برتر انتخاب و معرفی شدند.

در حاشیه این مسابقات با یکی از مدرسان داوری کشتی که به عنوان مهمان و ناظر بر عملکرد داوران کردستانی در سالن حضور داشت پیرامون کشتی استان و مسائل فدراسیون گفت و گویی انجام دادیم.

محمد عادل‌پور با یادآوری وجود بزرگانی نامدار در کشتی کردستان طی سال‌های گذشته به افت این رشته در استان اشاره و از چرایی آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری روی کشتی کردستان را مثمرثمر می‌داند و معتقد است در آینده نتایج مطلوب این سرمایه‌گذاری بهتر مشخص می‌شود.

عضو کمیته داوران فدراسیون کشتی همچنین به بیان مسائلی پیرامون داوران کشتی کردستان می‌پردازد و از کم‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌ها گلایه می‌کند.

عادل‌پور گریزی به وضعیت فدراسیون کشتی می‌زند و با ابراز خشنودی از قرار گرفتن رسول خادم در رأس کار، عملکرد سرپرست سابق فدراسیون کشتی را ضعیف ارزیابی می‌کند.

وی با یادآوری مسائلی که برای تیم ملی نوجوانان در بازی‌های آسیایی مغولستان در دوران خطیب و اخراج آنها از هتل به دلیل بی‌پولی پیش آمد، این مسائل را تنها ناشی از ضعف مدیریت می‌داند. 

فارس: کیفیت مسابقات انتخابی کشتی را چگونه دیدید؟

عادل‌پور: این رقابت‌ها که عنوان انتخابی بزرگسالان آزاد و فرنگی استان را یدک می‌کشید از کیفیت مناسبی برخوردار بود، ضمن آنکه می‌دانید من به عنوان مدرس داوری در این مسابقات حضور دارم و رقابت‌ها یک کلاس کنترل و ارتقای داوران در تمام درجات شامل 3 به 2 و 2 به 1 و یک به ممتاز را شامل می‌شود.

در مجموع می‌توانم بگویم کشتی‌های خوبی انجام شد و اگر چه حساسیت‌هایی بین شهرستان‌های سقز و سنندج وجود دارد اما اجازه تضییع حق را ندادیم.

فارس: در حال حاضر وضعیت کلی کشتی کردستان از نظر شما چگونه است؟

این استان از گذشته‌های دور صاحب کشتی‌گیران قدر و مطرحی بوده است و فکر می‌کنم در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسب روی کشتی این خطه صورت گیرد، نتیجه بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت.

متأسفانه به طور کلی شاهد افتی در کشتی کردستان هستیم که علت آن را نمی‌دانم، گاهی مشکلات مالی و در پاره‌ای اوقات نیز کمبود کارشناس برای این مسئله عنوان می‌شود اما من هم از ریشه واقعی این معضل و افت آگاه نیستم.

با این وجود از زمانی که کشتی کردستان را می‌شناسم همیشه دارای ظرفیت و استعدادهای مناسبی در این رشته ورزشی بوده است.

 

فارس: عملکرد داوران کردستانی در این مسابقات رضایت‌بخش بود؟

به دلیل دوری داوران از مرکز و بخشی هم به دلیل بی‌توجهی‌های صورت گرفته به آنها، آن وضعیت ایده‌آل گذشته را ندارند، البته بخشی از این مشکل هم متوجه خود آنها است.

در خصوص بی‌توجهی‌ها این را هم بگویم که من صبح روز مسابقات نزد فرهاد جعفری از قهرمانان و داوران مطرح کشتی کردستان رفتم و به نوعی از وی دلجویی کردم و او را به سالن آوردم.

وی هم کشتی‌گیری خوب و هم از برترین داوران است، به گونه‌ای که عضو کمیته داوران کشور بود اما مسائل مختلف موجبات فاصله گرفتن جعفری از کشتی را فراهم آورده بود که من از سرپرست هیئت کشتی کردستان خواستم از وی حداقل به عنوان عضو هیئت ژوری مسابقات استفاده کند.

این کار را برای این انجام دادم تا هم شخصیت و منزلت این پیشکسوت حفظ شود و هم به داوری کردستان کمکی شود، واقعیت اینکه هر اندازه داوران جوان در کوران رقابت‌ها قرار گرفته و از تجربیات بزرگان این امر استفاده کنند رشد و ترقی داوری را به دنبال خواهد داشت.

البته این نکته را هم متذکر شوم که داوران به دلیل اینکه عملکرد آنها در این رقابت‌ها بسیار بیشتر از گذشته زیر ذره‌بین بود تا حدی با استرس به داوری پرداختند.

فارس: به عنوان عضوی از بدنه فدراسیون خبر دارید بالاخره چه زمانی فدراسیون کشتی سرو سامان می‌گیرد؟

حقیقت این است که با آمدن رسول خادم  به کشتی ساماندهی فدراسیون در حال انجام است، چرا که وی دارای تحصیلات و سابقه اجرایی بوده، ضمن آنکه قهرمانی المپیک برای خادم یک امتیاز و مزیت به شمار می‌رود.

کار ثبت‌نام از نامزدهای تصدی ریاست فدراسیون از روز نهم آذر ماه آغاز شده و 10 روز طول می‌کشد، پس از این زمان 10 روز دیگر برای تعیین صلاحیت‌ها فرصت لازم است و سپس زمان انتخابات اعلام می‌شود.

در نهایت اینکه این انتخابات طبق قانون باید حداکثر ظرف مدت یک ماه برگزار شود.

فارس: عملکرد حجت‌الله خطیب سرپرست سابق فدراسیون را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خطیب بسیار مرد خوبی بود، اما مدیر خوبی نبود. وی به صورت فله‌ای و هیئتی کار می‌کرد و هر کس به فدراسیون او مراجعه می‌کرد راضی برمی‌گشت.

فارس: پس معتقدید مشکلاتی چون آنچه بر سر تیم ملی نوجوانان در مغولستان پیش آمد ناشی از همین موضوع بود؟

تمام این ها ناشی از ضعف مدیریت است، من برای شما مثالی می‌زنم. ببینید کسی که قصد دارد فرزندش را به مسافرت بفرستد ابتدا برآورد هزینه می‌کند و مطابق با آن پول پرداخت می‌کند، یا اگر فردی میزبان باشد در ابتدای کار تمامی وسایل را آماده خواهد کرد تا به مشکل برنخورد.

این ضعف مدیر است که تیمی را بفرستد و سپس وضعیتی پیش آید که موجب آبروریزی برای کشور شود، آن هم مملکتی که دارای قهرمانان المپیک است و در دنیا حرف‌های زیادی در کشتی برای گفتن دارد.

اینگونه مسئل تنها نابسامانی فدراسیون را می‌رساند.

===============

مصاحبه از: کیوان قاسمی

===============

انتهای پیام/79012/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول