اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد خبر داد

اجرای طرح آهن‌یاری در تمام مدارس متوسطه سعدآباد

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد از اجرای طرح آهن‌یاری در تمام مدارس متوسطه سعدآباد خبر داد.

اجرای طرح آهن‌یاری در تمام مدارس متوسطه سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، جعفر امیری‌زاده صبح امروز در آیین اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس سعدآباد اظهار داشت: توجه به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان امری لازم و مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: اجرای طرح آهن‌یاری از طرح‌های مهم برای تامین سلامت و نشاط دانش‌آموزان است.

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد از اجرای طرح آهن‌یاری در تمام مدارس متوسطه سعدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این گونه طرح‌ها شاهد جامعه‌ای سالم و پویا باشیم.

مسئول بهداشت آموزش و پرورش سعدآباد نیز گفت: به‌منظور ارتقاء سلامت دختران نوجوان و با هدف کاهش آسیب در این گروه از جامعه با همکاری شبکه بهداشت و درمان منطقه سعدآباد این طرح اجرا شده است.

محمد ابراهیم‌پور افزود: استفاده از مرکبات و صیفی‌جات، هویج، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و شلغم نقش مؤثری در افزایش جذب آهن دارد و با توجه به اینکه شما دانش‌آموزان امروز مادران فردا هستید و باید نسل جدیدی را تربیت و پرورش دهید، بنابراین باید به سلامت خود توجه بیشتری کنید.

وی گفت: آهن یک ماده بسیار ضروری برای سلامت بدن است و لذا نیاز روزانه به این ماده مغذی بسیار اندک و در حد میلی گرم است، اما گاهی همین مقدار کم نیز از طریق رژیم غذایی روزانه تامین نمی‌شود و در نتیجه در طولانی مدت، کمبود آهن سبب بروز بیماری، ناتوانی و کم خونی می‌شود.

ابراهیم‌پور تاکید کرد: کودکان زیر پنج سال، نوجوانان در سنین بلوغ بخصوص دختران، زنان سنین باروری (به ویژه زنان باردار) و سالمندان بیشتر در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند.

مسئول بهداشت اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد اظهار داشت: در این طرح که در تمامی مدارس متوسطه منطقه اجرا می‌شود، به مدت شانزده هفته قرص آهن در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و در کنار مصرف دارو، آموزش‌های لازم در زمینه کم خونی فقر آهن و خطرات ناشی از آن و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: آموزش به دانش‌آموزان و کمک گرفتن از آنان در اجرای برنامه از دیگر نقاط قوت اجرای طرح آهن‌یاری در سال جاری است که در نظر است در سال‌های آینده نیز با قوت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/2452/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول