اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان خبر داد

راه‌اندازی شهرک سینمایی اصفهان / ساخت فیلم زندگی سلمان فارسی

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر محلی در اطراف خوراسگان به عنوان شهرک سینمایی اصفهان در حال آماده سازی است تا ساخت فیلم‌های تاریخی از جمله سلمان فارسی در آن آغاز شود.

راه‌اندازی شهرک سینمایی اصفهان / ساخت فیلم زندگی سلمان فارسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در دیدار با هیئت مدائنی ضمن خیرمقدم به این هیئت اظهار کرد: خوشحالیم که میزبان شیعیانی هستیم که یکی از نزدیک‌ترین صحابه پیامبر اکرم(ص) در این شهر دفن شده‌اند.

وی افزود: سالیان زیادی است که ارتباط بین اصفهان و شهر مدائن مطرح شده است اما با توجه به اینکه ما به دنبال ایجاد وحدت بین مسلمانان هستیم لذا  ارتباطات با یک شیب ملایم ادامه خواهد یافت.

سقاییان‌ن‍ژاد با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت سلمان فارسی در مدائن تصریح کرد: مسئولان این شهر باید محل و زمان برگزاری این کنگره را مشخص کنند زیرا اصلی‌ترین هدف ما ایجاد وحدت بین مسلمانان است.

وی بیان داشت: ظرفیت‌هایی که در اصفهان وجود دارد که می‌تواند در خدمت مقبره سلمان فارسی باشد، لذا دو طرف علاقه زیادی به برقراری رابطه با یکدیگر دارند و شهرداری اصفهان آمادگی این را دارد که در جهت ایجاد وحدت و صمیمیت اقدامات لازم را انجام دهد.

شهردار اصفهان افزود: تا سالیان دراز هیچ‌گونه تعدی به هیچ یک از حرمین همچون حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) نمی‌شد ولی با اقداماتی که وهابی‌ها انجام دادند حساس کردن این قسمت نیز می‌تواند باعث برانگیختن برخی افراد باشد بنابراین هرگونه ارتباطی در این زمینه باید باتدبیر صورت پذیرد.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه در علاقه و ارادت مسلمانان به سلمان فارسی شکی نیست عنوان کرد: اخیراً مذاکراتی با آقای میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون کشور انجام‌شده تا زندگی سلمان فارسی به تصویر کشیده شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر محلی در اطراف خوراسگان به عنوان شهرک سینمایی در حال آماده سازی است تا این مهم دنبال شود.

پایتخت فرهنگی جهان اسلام با شعار شهر سلمان محمدی

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در ادامه اذعان داشت: سلمان فارسی یا روزبه از صحابه ایرانی مشهور پیامبر اکرم(ص) بود که پیامبر اکرم(ص) ایشان را از اهل‌بیت خود می‌خواند.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: او با اینکه پسر یکی از زمین‌داران ایران بود، زرتشتی باقی نماند و سال‌ها در پی حقیقت و دین راستین به سرزمین‌های گوناگون سفر کرد که در همین سفرها در سرزمینی به بردگی درآمد و سپس توسط حضرت محمد(ص) آزاد شد.

وی بیان داشت: سلمان فارسی حکیمی بود که خرد و دانش‌های ایرانیان و مسیحیان را می‌دانست و از مشاوران پیامبر و از جمله طراحان اصلی حفر خندق در جنگ خندق بوده که در پایان عمر خود والی مدائن شد.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اذعان داشت: سلمان فارسی اصالتاً اهل اصفهان و از اهالی قریه جی بود که در روز هجدهم ماه صفر در مدائن درگذشت و در همان جا نیز به خاک سپرده شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در مدائن عنوان کرد: در این هفته نمایشگاهی باهدف معرفی هنر و فرهنگ اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان و اوقاف شیعی مدائن با حضور 30 نفر از شهرداری اصفهان برپا شد.

وی افزود: این نمایشگاه با استقبال گسترده مردم مدائن مواجه شد لذا مقرر شده است برگزاری هفته‌های فرهنگی باهدف معرفی فرهنگ، تاریخ و هنر ایرانی در دیگر شهرهای عراق هم ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهان در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با شعار شهر سلمان محمدی معرفی شد.

جمالی نژاد گفت: اصفهان و مدائن آثار مشترک زیادی دارند لذا امیدواریم این ارتباطات بیشتر شده و شاهد دیپلماسی بهتری برای شهر اصفهان باشیم.

انتهای پیام/2301/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول