اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد

رفع بزرگترین حادثه کلکتور فاضلاب کشور در اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از رفع بزرگترین حادثه کلکتور فاضلاب کشور در این استان خبر داد.

رفع بزرگترین حادثه کلکتور فاضلاب کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان اصفهان، به دنبال گزارش واصله به مرکز سامانه ارتباطی 122 اصفهان مبنی بر نشست و ایجاد یک حفره در خیابان مشتاق اصفهان، سریعاً واحدهای عملیاتی مرکز مدیریت بحران آبفا در محل حضور یافته و با استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات مربوطه، عملیات هاشم‌امینی حفاری و اصلاح بزرگترین کلکتور فاضلاب اصفهان به قطر 2000 × 1500 میلیمتر فکی آغاز شد.

وی افزود: قدمت بالای شبکه فاضلاب با بیش از 45 سال و فرسودگی لوله‌ها ناشی از خوردگی عامل اصلی حادثه بوده که این امر برای چندمین بار در چندسال گذشته در شهر اصفهان رخ داده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص بازسازی شبکه فاضلاب خیابان مشتاق تصریح کرد: شهر اصفهان یکی از نخستین شهرهایی در کشور است که شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در آن احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است و نیز از سال 1346 مردم اصفهان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند به طوریکه هم اکنون با بیش از 330 هزار انشعاب 94 درصد جمعیت این شهر تحت پوشش  شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی با اشاره به گستردگی شبکه فاضلاب اصفهان ادامه داد: در حال حاضر طول شبکه فاضلاب در اصفهان حدود سه هزار و 500 کیلومتر می‌باشد که بر اساس بررسیهای به عمل آمده کمتر از 3/1 (یک سوم) طول این شبکه به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح و بازسازی دارد که محدودیت منابع مالی داخلی منجر به آن شده تا اصلاح آن از طریق تخصیص اعتبارات ملی ، استانی و نیز فاینانس خارجی در دستور کار قرار گیرد.

امینی عنوان کرد : فاضلاب مناطق مرکزی و جنوبی اصفهان به وسیله دو کلکتور اصلی در خیابان مشتاق و آپادانا به تصفیه خانه جنوب انتقال می‌یابد و این در حالی است که کلکتور مشتاق یکی از قدیمی‌ترین کلکتورهای شهر اصفهان است که بدلیل قدمت بالا فرسوده شده است.

وی ادامه داد: این کلکتور در سالهای 44 و 45 به صورت سه قطعه در ابعاد  2000 × 1500  میلی‌متر از جنس بتنی بصورت فکی احداث شد و علاوه بر قدمت بالا، افزایش ظرفیت بار هیدرولیکی به دلیل توسعه و گسترش شهر،هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهر و پوشیده شده درب منهولهای فاضلاب به وسیله آسفالت معابر شهری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر فرسوده شدن کلکتور شبکه فاضلاب خیابان مشتاق بوده است.

انتهای پیام/63012/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول