اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

خلع ید بیش از 10 هکتار از اراضی تصرف شده در سردشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: شش ماه نخست امسال بیش از 10 هکتار از اراضی تصرف شده در سردشت از متصرفان خلع ید شد.

خلع ید بیش از 10 هکتار از اراضی تصرف شده در سردشت

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شش ماه نخست امسال بیش از 10 هکتار از اراضی تصرف شده در سردشت از متصرفان خلع ید شده و پرونده‌های این افراد در محاکم قضایی مراحل خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: قطع درختان جنگلی در سردشت هیچ‌گونه پایه استنادی ندارد و یگان حفاظت اداره کل و نیروهای حفاظت شهرستان بر این موضوع اشرافیت داشته و چنانچه در حوزه اراضی جنگلی مواردی از قبیل تصرف و تجاوز انجام شود به سرعت با متخلفان برخورد خواهد شد.

پیر مرادی یادآور شد: در بعضی موارد در حوزه استحفاظی سردشت در قالب طرح توسعه شهری شاید برخی نهادها از طریق مراجع قانونی در این راستا اقداماتی انجام داده باشند که اداره کل منابع طبیعی این موضوع را از طریق مراجع قانونی و قضایی پی‌گیر است.

وی ادامه داد: در این زمینه پرونده قضایی نیز تشکیل شده ولی در مجموع آنچه که به محدوده منابع طبیعی مربوط می‌شود با قطع درختان جنگلی برخورد لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

پیر مرادی متذکر شد: در مواردی برخی از دستگاه‌های دولتی در راستای طرح توسعه محدوده شهری سردشت در محدوده استحفاظی که به منابع طبیعی ارتباط پیدا نمی‌کند اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی بعنوان حافظان منابع طبیعی در این خصوص نیز اقدامات خود را انجام داده ولی محدوده منابع طبیعی و عرصه‌های ملی طبق قانون مشخص شده است.

پیر مرادی خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی در حیطه وظایف خود و در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اضافه کرد: در همین راستا نیز با رایزنی‌های انجام شده با دادستانی سردشت و ضمن تقدیر از حمایت‌های همه جانبه عوامل قضایی نیز آمادگی خود را در رسیدگی به پرونده‌های متصرفان عرصه‌های منابع ملی و لزوم تسریع در رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها را اعلام داشته‌اند.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول