اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد

احداث مجتمع دانشگاهی در آذربایجان ‌شرقی/ارتقای جهاد دانشگاهی به سازمان

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان ‌شرقی ‌گفت: احداث مجتمع جهاد دانشگاهی ‌آذربایجان شرقی به منظور جلوگیری از پراکندگی مراکز زیرپوشش جهاد دانشگاهی ضروری است.

احداث مجتمع دانشگاهی در آذربایجان ‌شرقی/ارتقای جهاد دانشگاهی به سازمان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نجف قراچورلو عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده جهاد دانشگاهی برای ارتباط با صنعت اظهار افزود: این نهاد حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه‌هاست.

*ارتقای جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی به سازمان

وی ارتقای جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از واحد به سازمان را از برنامه‌های مهم و اصلی دوره جدید جهاد دانشگاهی در استان اعلام کرد و افزود: وجود یک مرکز رشد قطعی، پژوهشکده و یا مؤسسه آموزش عالی مستقل از جمله ضروریات این سازمان است.

قراچورلو ‌با بیان اینکه در حال حاضر با کمک پژوهشکده برنامه‌ریزی و توسعه ‌ارتقای جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌ ‌شرقی به سازمان فراهم است، اظهار امیدواری کرد‌ در یک سال آینده ‌با ‌فراهم کردن ملزومات، این پژوهشکده را طبق ضوابط وزارت علوم قطعی کنیم.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در خصوص سیاستگذاری‌های این واحد در شهرستان‌ها نیز خاطر نشان کرد: بر ‌اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چهار منطقه جنوب شرق، جنوب غرب، شمال شرق و شمال غرب جهاد دانشگاهی استان که پیش از این فعالیت داشتند، هر یک این این مناطق به یک قطب تبدیل و شهرستان‌های مجاور با محوریت این قطب‌ها فعالیت خواهند کرد.

* خوشه‌های فناوری و مرکز رشد

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک حوزه‌های جدیدی به بدنه جهاددانشگاهی استان اضافه خواهد شد که بحث خوشه‌های فناوری و مرکز رشد مرتبط با جهاددانشگاهی از جمله این حوزه‌هاست.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید ارتباط عمیق و تنگاتنگی بین مرکز علمی کاربردی و پژوهش ایجاد شود، گفت: سیاست جدید و راهبردی علمی کاربردی بر خوشه‌های فناوری تاکید دارد که می‌توان به یاری دو بال قدرتمند پژوهش و علمی کاربردی در راستای انرژی‌های نو و با هماهنگی گروه فناوری، به سمت خوشه‌های پژوهشی و مرکز رشد حرکت کنیم.

قراچورلو با بیان اینکه در فعالیت‌های این نهاد به دنبال انجام کارهای تکراری نخواهیم بود، گفت: ارتقای جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی به سازمان و احداث مجتمع جهاد دانشگاهی از برنامه‌های در دست اقدام این نهاد است.

*احداث مجتمع دانشگاهی آذربایجان‌شرقی

وی‌ با بیان اینکه احداث مجتمع جهاد دانشگاهی ‌آذربایجان شرقی به منظور جلوگیری از پراکندگی مراکز زیرپوشش جهاد دانشگاهی ضروری است، افزود: متناسب با تغییرات در جامعه و مبتنی با سند چشم‌انداز 1404، نقشه جامع علمی کشور و برنامه توسعه سه ساله دفتر مرکزی نهاد جهاد دانشگاهی برنامه‌هایی را تدوین و با جدیت دنبال خواهم کرد.

قراچورلو ‌بخش فرهنگ را از دغدغه‌های اصلی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی آغاز به کار کرده و 80 درصد فعالیت در آن زمان کار فرهنگی بود که در حال حاضر باید در این حوزه با توجه به اهمیت بخش قرهنگ در جامعه توجه و فعالیت بیشتری شود.

*تربیت دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش محور متناسب با نیازهای جامعه

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تربیت دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش محور متناسب با نیازهای جامعه را از اولویت‌های پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی این واحد دانست و ورود جهاد دانشگاهی به حوزه‌های آموزشی و علمی با هدف تامین منابع درآمدی برای تحقق اهداف فرهنگی و پژوهشی به عنوان رسالت‌های اصلی صورت گرفته است که امیدواریم با ارتقای جایگاه سازمانی و در نتیجه افزایش اعتبارات، هر چه بیشتر در حوزه‌های مورد نیاز فرهنگی و پژوهشی ورود پیدا کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با اشاره به قابلیت و ظرفیت جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی ‌آذربایجان شرقی را در رتبه کمتر از هفت کشوری می‌بینم و این قابلیت در شهر اولین‌ها وجود دارد.

وی افزود: رتبه فعلی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر واحدهای استانی کمتر از 17 نیست، در سال 86 جایگاه واحد استان آذربایجان شرقی رتبه بیست و سوم بود.

قراچورلو بر ادامه فعالیت‌های مراکز پزشکی و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان طبق روال سابق تاکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر سرعت بخشیدن به روند فعالیت‌های این مراکز، با مطالعات پوششی و جامع، خلأهای موجود در این بخش‌ها را پر کرده و عمق بخشی مطلوب و مورد نظر را انجام دهیم.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول