اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کامیاران خبر داد

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری امداد محله‌ در کامیاران

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کامیاران از افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری محله با نام محله انتظام در این شهرستان خبر داد.

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری امداد محله‌ در کامیاران

حبیب‌الله امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار کرد: برای هر 10 هزار نفر باید یک مرکز نیکوکاری به منظور حمایت از ایتام و مستضعفان در محلات ایجاد شود.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی کامیاران، این شهرستان جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر دارد که باید بر اساس آنچه که لازم است، 10 مرکز نیکوکاری مستقل از کمیته امداد راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: این مرکز با هدف موازی بودن خدمات آن با تمام مؤسسات و نهادهای غیردولتی سطح شهر به صورت کنترل‌شده برای خدمت به نیازمندان مورد شناسایی و به گفته قرآن، نیازمندان آبرودار که تاکنون مورد حمایت هیچ ارگانی قرار نگرفته‌اند، راه‌اندازی شده است.

امانی افزود: فلسفه تأسیس این مراکز خدمات بیشتر به محرومین و اصلاح سبک زندگی و افزایش همگانی مشارکت‌های مردمی است.

امانی اظهار کرد: همکاری با این مرکز در اصل فراهم کردن زمینه برای تحقق فلسفه امام خمینی(ره) مبنی بر کمک به محرومان با حفظ کرامت آنهاست و تلاش ما بر این است که فلسفه وجودی فرمایش امام راحل را به منصه ظهور برسانیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: برای نیل به این اهداف نیازمند اختصاص مکان‌هایی از سوی ادارات و ارگا‌ن‌ها برای گسترش این مراکز در سطح شهر هستیم.

وی تصریح کرد: در صدر اسلام همه فعالیت‌ها در مساجد صورت می‌گرفت و به همین اساس راه‌اندازی این مراکز در مساجد در قالب طرح‌های مسجدمحوری از اهداف گسترش امداد محلات است.

رعایت کرامت انسانی از الزامات مراکز امداد محله است

مدیر کمیته امداد شهرستان کامیاران در پایان با ذکر این مطلب که اطلاعات نیازمندان در این مراکز با حفظ صیانت آنها به صورت کاملاً محرمانه نگهداری می‌شود، گفت: این مراکز نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و حتی تهدیدهای محله را شناسایی و متناسب با آن اقدام می‌نماید.

انتهای پیام/79013/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول