اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وکیل دختران حامی اخوان بازداشت شد/ درگیری پلیس با معترضان در اسکندریه

پلیس مصر امروز «احمد الحمرامی» وکیل دختران حامی اخوان المسلمین را بازداشت کرد و نیروهای پلیس در اسکندریه با معترضان درگیر شدند.

وکیل دختران حامی اخوان بازداشت شد/ درگیری پلیس با معترضان در اسکندریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، «احمد الحمراوی» رئیس تیم وکلای دختران حامی اخوان المسلمین به دست نیروهای پلیس مصری دستگیر شده است.

پیشتر دادگاه مصر دختران حامی اخوان المسلمین را به جرم بالای سر بردن بادکنک‌هایی که بر روی آنها شعار رابعه العدویه نوشته شده بود به 11 سال حبس محکوم کرده بود که واکنش‌های فراوانی در مصر به همراه داشت.

وزارت کشور مصر بعد از بازداشت حمراوی تأکید کرد که این اقدام به دستور دادستانی مصر صورت گرفته است.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای پلیس اسکندریه و معترضانی که با قانون ساماندهی تظاهرات مخالف هستند صورت گرفته است.

این درگیری ها در اطراف ساختمان دادگاه جنائی اسکندریه صورت گرفته است و نیروهای پلیس از ماشین‌های آّب پاش برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است.

منابع آگاه تأکید کردند که این تظاهرات همزمان با برگزاری جلسه محاکمه پنهانی دو تن از عناصر پلیس مصر به اتهام قتل «خالد سعید» در ژانویه 2010 است. مرگ خالد سعید یکی از جرقه‌های اصلی اعتراضات مصر برای سرنگونی مبارک بود.

جریان «جوانان 6 آوریل» نیز در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که «احمد ماهر» موسس این جریان که شب گذشته آزاد شده بود بار دیگر به اتهام دعوت به تظاهرات برای اعتراض به قانون ساماندهی تظاهرات، بازداشت شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول