اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نمایشگاه یار مهربان کرمانشاه از حاشیه تا متن

استقبال کم‌نظیر مردم کرمانشاه از نهمین نمایشگاه کتاب نشان از جایگاه ویژه یار مهربان در نزد مردمان این دیار دارد.

نمایشگاه یار مهربان کرمانشاه از حاشیه تا متن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه در روزهای برگزاری خود با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده است.

بهترین شاخص برای ارزیابی وضعیت فرهنگی یک ملت، کتاب‌خوانی است و قطعا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند با گسترش فرهنگ مطالعه در ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان نقش مهمی داشته باشد.

در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب کرمانشاه، غرفه‌هایی برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی مردم، نقد کتاب مولفان کرمانشاهی و ایستگاه‌های نقاشی کودکان نیز دایر است.

حضور دانش‌آموزان و شور و نشاط آن‌ها به نمایشگاه حال و هوای دیگری بخشیده که مایه دلگرمی فعالان و ناشران عرصه کتاب شده است.

استقبال کم‌نظیر مردم فهیم شهر کرمانشاه، نشان از این دارد که یار مهربان نزد مردمان این دیار جایگاه ویژه‌ای دارد و تقریبا تمامی بازدیدکنندگان از نمایشگاه با دست پر برمی‌گردند.

حضور پررنگ تمامی اقشار از دانشجویان، دانش‌آموزان و فرهنگیان گرفته تا خانواده‌ها، از جوانان و نوجوانان گرفته تا افراد سالمند به نمایشگاه کتاب رونق خاصی بخشیده است.

به نظر می‌رسد شرکت ناشران مطرح کشوری در این نمایشگاه، در استقبال مردم از آن نقش بسزایی داشته و ترافیک نیمه سنگین اطراف نمایشگاه نیز مانع از حضور شهروندان برای شرکت در نمایشگاه کتاب نشده است.

شنیدن صحبت‌های شهروندان در خصوص نمایشگاه نیز خالی از لطف نیست، بسیاری از آن‌ها از قیمت بالای کتاب‌های موجود و شلوغ بودن صف دریافت بن کتاب اظهار گلایه می‌کردند.

یک شهروند کرمانشاهی در حاشیه نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نمایشگاه امسال در مقایسه با نمایشگاه‌های قبلی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی در سطح بالاتری قرار دارد.

علی منتی در خصوص تنوع کتاب‌های نمایشگاه نیز بیان داشت: با توجه به حضور ناشران از سراسر کشور در این نمایشگاه، شاهد تنوع خوبی در بین کتب موجود هستیم.

به گفته وی، مردم فهیم کرمانشاه با استقبال عالی، خرید و حضور خود در این نمایشگاه به رغم مشکلات اقتصادی و گرانی کتاب‌ها، به بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود اهمیت نشان داده‌اند.

منتی نمایشگاه کتاب را بهار کتاب و مطالعه عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری برنامه‌های جنبی به نمایشگاه جلوه ویژه‌ای داده است.

وی تصریح کرد: افرادی که کتاب نمی‌خوانند، مانند کسانی هستند که در تاریکی قدم گذاشته و به‌رغم دیدن خورشید از یک روزنه‌ عبور می‎‌کنند.

یک شهروند دیگر کرمانشاهی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

بهرام کرمی قیمت بالای کتاب را از جمله مشکلات شهروندان در خرید کتاب دانست و گفت: مبلغ بن‌های داده شده باید بیشتر می‌بود.

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول