اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت

تولید 80 هزار تن محصولات باغی در استان قم

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 80 هزار تن انواع محصولات باغی در استان قم تولید شد.

تولید 80 هزار تن محصولات باغی در استان قم

مسلم ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال، 80 هزار تن انواع محصولات باغی برداشت شد، افزود: در بهار و تابستان امسال گزارش‌های تلویزیونی از برداشت محصولات انار، پسته و گردو تهیه و پخش شد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی برای باغداران زیتون با هدف آشنایی کشاورزان زیتون‌کار با نحوه برداشت و فرآوری این محصول در مزرعه فدک و با حضور رئیس هیئت مدیره شورایعالی زیتون خبر داد و افزود: تعدادی از باغداران برای احداث 500 هکتار و اصلاح 4 هزار هکتار از باغات خود به منظور دریافت تسهیلات بانکی در 6 ماهه نخست سال ‌جاری به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به معرفی گلخانه‌داران برای دریافت تسهیلات بانکی، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بازدید مستمر از باغات پسته و ترمینال فرآوری این محصول صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 120 نفر از باغداران در 6 ماهه اول سال‌جاری، عنوان داشت: در همین مدت سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر احداث 500 هکتار باغ در استان نظارت داشت.

ابراهیمی از توزیع 115 هزار و 482 اصله نهال پسته، زیتون و انار در فصل بهار و تابستان خبر داد و با اشاره به صدور مجوز در نیمه نخست امسال از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، خاطرنشان کرد: چهار مورد پروانه تاسیس در سطح 7 هزار متر مربع و 11 مورد پروانه بهره‌برداری در سطح 22 هزار مترمربع صادر شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی استان قم و قرار گرفتن آن در ناحیه بیابانی و نیمه بیابانی و همچنین کاهش منابع آبی استان قم و شور شدن آن، برخی کشاورزان زراعت را رها کرده و به سمت باغبانی رفته‌اند؛ سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز مروج طرح تغییر الگوی کشت از زراعت به باغبانی است.

انتهای پیام/2258/ب20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول