اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی اداره کل ارشاد قم خبر دارد

ارتقای ساختار اداری اداره کل ارشاد قم از رتبه 3 به رتبه 1

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پس از پیگیری‌های چند ساله، با اختصاص سه معاونت جدید به این اداره کل موافقت شد و جایگاه و ساختار سازمانی قم به رتبه یک ارتقا پیدا کرد.

ارتقای ساختار اداری اداره کل ارشاد قم از رتبه 3 به رتبه 1

عباس دلیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اعلام این خبر اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، متولی تعریف ساختار سازمانی و تشکیلاتی هر وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن وزارتخانه است که براساس وسعت استان، شهر و شهرستان‌های تابعه، این ساختار تعریف می‌شود و قم به دلیل تک شهر بودن و وسعت کم آن، درجه سه به حساب می‌آمد.

وی با تأکید بر اینکه این جایگاه در شأن استان قم نبود، ابراز داشت: به دلیل جایگاه ویژه و ملی شهر قم در ارتقای فرهنگ اسلامی به واسطه وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، دفاتر مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، مؤسسات بزرگ و پژوهشگاه‌ها، بقاع متبرکه و همچنین حضور سالانه 20 میلیون نفر زائر در قم، پس از پیگیری‌های چند ساله، به ویژه در دو سال اخیر جایگاه این استان به رتبه یک ارتقا پیدا کرد و پست‌های سازمانی نیز بیش از سه برابر شد.

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این مطلب که با این مصوبه تعداد معاونت‌های این اداره کل به پنج معاونت ارتقا پیدا کرد، افزود: پس از ابلاغ این مصوبه، معاونت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عناوین معاونت فرهنگی، مطبوعات و خبرگزاری، توسعه مدیریت و منابع انسانی، هنری و سینمایی و همچنین قرآن و عترت به فعالیت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ساختار اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است، گفت: وزارت متبوع عناوین پست‌های سازمانی را برای تأیید و تصویب نهایی به معاونت توسعه و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ارسال کرده است که پس از تصویب به استان ابلاغ می‌شود.

دلیر با تأکید بر اینکه با این مصوبه، فعالیت‌های فرهنگی هنری استان با دقت، سرعت و کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه و اجرایی شدن آن، شاهد رشد چشمگیری در حوزه فرهنگ و هنر استان خواهیم بود.

وی ساماندهی هنرستان هنرهای زیبای این اداره کل را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ساختار این هنرستان در چارت تشکیلاتی جدید مصوب شده که با این مصوبه، امیدواریم مشکل اعتباری چند ساله هنرستان نیز رفع شود.

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان از پیگیری زمین برای ساخت مکانی دائمی ویژه هنرستان هنرهای زیبای قم خبر داد و افزود: این مشکل را از شهرداری و آموزش و پرورش استان پیگیر هستیم که در صورت دریافت زمین، ساختمانی دائمی برای استقرار هنرستان، توسط انجمن خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌شود.

انتهای پیام/2258/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول