اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش همدان خبر داد

کسب نمره متوسط استان همدان در طرح مروج سلامت مدارس

رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: در طرح مروج سلامت مدارس استان همدان دارای امتیاز متوسط یعنی بین دو و سه ستاره هستند.

کسب نمره متوسط استان همدان در طرح مروج سلامت مدارس

علی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص مدارس مروج سلامت اظهار داشت: طرح مدارس مروج سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت به تمام کشور‌ها اجبار شده تا بتوانند با قرار دادن امتیاز‌های مشخصی میزان سلامت یک مدرسه را مشخص کنند.

وی افزود: در این طرح هشت چک لیست مشخص شده که امتیاز مدارس مروج سلامت طبق آن سنجیده می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در این طرح یک ممیزی داخلی توسط مدیر مدرسه و دو ممیزی خارجی شامل تیم ممیزی اعضای علوم پزشکی در مدارس بر این امتیازات نظارت دارند تا مدارس را بر اساس امتیازات مشخص، معرفی کنند.

وی با اشاره به به تعدادی از محور‌های چک لیست مدارس مروج سلامت گفت: خدمات آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی و ارتقاء سلامت کارکنان و خدمات سلامت روان در این چک لیست برای مدارس ذکر شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: برای مشخص کردن مدارس مروج سلامت چند کمیته متشکل از کمیته‌های مختلف شهرستانی، استانی و کشوری در کنار هم فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این امتیازات مانند ستاره‌هایی است که به هتل‌ها اختصاص می‌دهند با این تفاوت که مدارس ما بر اساس میزان سلامتی دارای ستاره می‌شوند که از یک تا هفت ستاره در این طرح مشخص شده است.

رئیس اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه در استان این طرح را با 18 آموزشگاه آغاز کردیم، بیان داشت: این طرح در حال حاضر در استان همدان 600 مدرسه را زیر پوشش قرار داده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به میزان متوسط امتیاز مدارس استان همدان گفت: مدارس استان دارای امتیاز متوسط یعنی بین دو و سه ستاره هستند.

انتهای پیام/89007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول