اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خبر داد

وجود 110 هزار هکتار کانون بحران بیابانی در شهرستان اردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 110هزار هکتار کانون بحران بیابانی در شهرستان اردستان وجود دارد که سالیانه 8 میلیارد ریال خسارت به شهرستان وارد می‌ کنند.

وجود 110 هزار هکتار کانون بحران بیابانی در شهرستان اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، محمدحسین شاملی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان در محل این اداره با بیان اینکه شهرستان اردستان با بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار عرصه طبیعی یکی از شهرستا‌ن‌های پیشرو در استان اصفهان است، اظهار کرد: این شهرستان معادن مختلفی دارد که تثبیت مالکیت دولت بستر مناسبی برای پیشرفت شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این شهرستان علی‌رغم اینکه در منطقه خشک قرار دارد حدود 159  مرتع‌داری، 150 هزار دام سبک و 2 هزار نفر شتر دارد تصریح کرد: تعاونی مرتع‌داری و شترداری در شهرستان تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه در راستای اجرای پروژه‌های آبخیزداری تاکنون بیش از 60 میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به افت سفره‌های آب‌ زیرزمینی اجرای طرح‌های آبخیزداری در اولویت کاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه 525 هزار هکتار از مراتع اردستان بیابانی است که 110 هزار هکتار آن کانون بحران است، تصریح کرد: این کانون‌های بحران سالیانه 8 میلیارد ریال خسارت به شهرستان وارد می‌کنند.

شاملی با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن اگر موجب تخریب مراتع شود بجا نیست و باید در بحث بهره‌برداری از معادن و اکتشاف کار اصولی صورت بگیرد، افزود: 90 هزار هکتار تاغزار در شهرستان اردستان وجود دارد و تاکنون 30 کوره زغال در شهرستان تخریب شده و احداث 50  هکتار پارک جنگلی در سطح شهرستان نیز صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم از زحمات مجید خداپرستان رئیس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان قدردانی و غلامرضا الله‌یاری طی حکمی به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول