اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران:

تمام ابعاد مسجد کامل اسلامی را در جمکران پیاده می‌کنیم

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در صدد هستیم تمام ابعاد ذکر شده در دین برای شکل‌گیری یک مسجد کامل اسلامی را در جمکران پیاده کنیم.

تمام ابعاد مسجد کامل اسلامی را در جمکران پیاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: قرار است امسال در اربعین حسینی پیاده‌روی بزرگ مردمی از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران را داشته باشیم و امیدواریم افتخاری دیگر برای مردم قم و ایران به ثبت برسد.

وی افزود: طی مدت اخیر سعی کرده‌ایم مجدداً وضعیت مسجد مقدس جمکران را ساماندهی کنیم؛ تقسیم کار در راستای شکل‌گیری مسجدی در تراز اسلام ناب که الگویی برای همه مسلمانان باشد در همین راستا صورت می‌گیرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مسجد بر اساس تعالیم دینی باید دارالایمان و دارالفکر باشد، عنوان کرد: سعی داریم تمام ابعاد یک مسجد کامل اسلامی را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه در مسجد مقدس جمکران پیاده کنیم.

وی ادامه داد: مسجد جمکران در طول سال 15 میلیون زائر دارد ولی سعی داریم با گسترش امکانات این عدد را به چند برابر برسانیم ضمن اینکه درصدد هستیم مدت اقامت زائران در قم را از چند ساعت به چند روز افزایش دهیم.

رحیمیان با بیان اینکه اقامت بیشتر در قم موجب استفاده زائران از ابعاد مختلف زیارتی و مکان‌های بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این امر توسعه بیشتر قم را هم در پی خواهد داشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر افزایش تعلق خاطر زائران و مسافران به قم گفت: باید کاری کنیم زائرانی که به قم سفر می‌کنند تشویق شوند تا بار دیگر به این شهر مقدس بیایند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم برای شب‌های چهارشنبه که زائران بیشتری به جمکران می‌آیند از حضور مراجع عظام تقلید برای اقامه نماز جماعت استفاده کنیم؛ برای شب‌های جمعه و شنبه هم از دیگر علما و مراجع بهره خواهیم برد؛ این کار جاذبه زیادی برای زائران و مسافران از اقصی نقاط کشور و جهان خواهد داشت.

رحیمیان با بیان اینکه اگر علما و مراجع تقلید یکی از دروس اخلاق خود را در مسجد مقدس جمکران ارائه کنند موجب افزایش حضور زائران در این مکان مقدس خواهد شد، گفت: اگر مراجع تقلید صلاح بدانند و این کار را انجام دهند تاثیرات فراوانی خواهد داشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: طی مدت اخیر مذاکراتی با مجموعه‌های مختلف از جمله مرکز تخصصی مهدویت و دفتر تبلیغات داشته‌ایم تا نهادهای تبلیغی در مسجد مقدس جمکران حضور یابند و به اشکال مختلف خدمات خود را ارائه کنند.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم از ظرفیت شبستان‌های مسجد در تمام طول سال بهره کامل برده شود؛ برپایی نمایشگاه‌های دائمی و اجرای برنامه‌های متنوع برای زائران متناسب با فضای جمکران از جمله این موارد است.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول