اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از اولویت‌ها است

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از اولویت‌های این اداره است.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی، محمدعلی اربابی اظهارداشت: از آنجایی که حدود چهار درصد از زندانیان زندان‌های استان محکوم به جرایم غیرعمد هستند تلاش برای آزادی آنان می‌تواند کاهش جمعیت کیفری و سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد.

وی در ارتباط با آمار زندانیان آزاد شده محکوم به جرائم غیر عمد، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله کمک بلاعوض، رضایت شاکیان و معرفی به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات، موفق به آزادی تعداد 43 نفر زندانی جرائم غیر عمد شده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجایی که مردم خیر و نیکوکار خراسان جنوبی در مراسم جشن گلریزان و در طول سال با کمک‌های مالی خود زمینه آزاد سازی تعدادی از زندانیان را فراهم می ‌کنند این امر به عنوان یک فرهنگ حسنه در بین مردم استان نهادینه شده است.

اربابی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از جرائم غیر عمد مربوط به مشکلات اقتصادی جامعه است، اذعان داشت: با توانمندسازی زندانیان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال سعی می‌کنیم به اقتصاد خانواده زندانیان کمک کنیم تا از بازگشت مجدد آنان به زندان جلوگیری شود.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان در این جلسه از تلاش اعضای ستاد دیه استان تقدیر کرد و گفت: دلسوزی و تعهد این عزیزان سبب شده که ستاد مردمی دیه استان یکی از موفق‌ترین ستاد‌های سطح کشور باشد و زندانیان نیازمند غیر عمد نیز چشم امیدشان به این عزیزان است.

انتهای پیام/69025/خ/پو3002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول