اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

«باد چیزی خواهد گفت» برای حوزه هنری آذربایجان غربی افتخار آفرید

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: فیلم کوتاه «باد چیزی خواهد گفت» توانست با کسب جایزه ویژه هیئت داوران فیلم‌های کوتاه داستانی جشنواره بین‌المللی«شاپرک‌های شهر»، افتخاری دیگر بر حوزه هنری آذربایجان غربی بیافریند.

«باد چیزی خواهد گفت» برای حوزه هنری آذربایجان غربی افتخار آفرید

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فیلم کوتاه «باد چیزی خواهد گفت» توانست جایزه ویژه هیئت داوران فیلم‌های کوتاه داستانی جشنواره بین‌المللی «شاپرک‌های شهر» را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: این فیلم کوتاه به کارگردانی علی مردمی، از حوزه هنری آذربایجان غربی است که توانست به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «شاپرک‌های شهر» راه یابد.

نوروزی با اشاره به اینکه این جشنواره از دوم تا ششم آذر ماه امسال، به صورت مشترک در ایران و ترکیه برگزار شد، افزود: این فیلم کوتاه توانست از میان 38 اثر راه یافته به این جشنواره، رتبه ویژه هیئت داوران را کسب کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی به ایفای نقش شب‌بو سلیمانی، لیلا سره‌پوش و صبا جنگی به مدت 29 دقیقه در این فیلم داستانی اشاره و تصریح کرد: محمد فکوری فیلمبردار، شهرام عبادی صدابردار و امید برجسته مجری طرح این اثر فاخر بوده‌اند.

وی اظهار داشت: نخستین دوره از جشنواره بین‌المللی شاپرک‌های شهر که با همکاری تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور و برخی از موسسات خصوصی به صورت مشترک در تهران و استانبول برگزار شد، بر مسائل کودکان و حقوق آنان در جامعه امروزی تأکید داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد درخشش هنرمندان استانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی متعددی هستیم که این امر نشان از طبع بالای هنری جوانان این منطقه و شکوفایی روز افزون استعدادهای آنان در زمینه‌های هنری دارد.

گفتنی است پیش از این نیز فیلم «باد چیزی خواهد گفت» در دوره هفتم جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی و فیلم کوتاه تهران، حائز مقام برتر با عناوین بهترین فیلمبرداری برای محمد فکوری و بهترین فیلم جشنواره برای علی مردمی بوده است.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول