اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی:

تکفیری‌ها ابزار دست دشمنان اسلام هستند

نماینده آیت‌الله سیستانی تکفیری‌ها و سلفی‌ها را ابزاری در دست دشمنان اسلام دانست و گفت: شیعیان مشکلی با اهل سنت ندارند بلکه مشکل اصلی ما تکفیری‌ها هستند.

تکفیری‌ها ابزار دست دشمنان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی امروز در نشستی با دبیر و اعضای کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمانان و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن، اظهار کرد: ابتکار دو مرجع تقلید یعنی آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در برگزاری چنین کنگره‌ای قابل تقدیر است.

وی افزود: باید از همه‌ی ظرفیت‌های علمی جهان اسلام در این موضوع استفاده شود؛ شیعیان هیچ مشکلی با اهل سنت ندارند و کشور عراق نمونه یک ارتباط خوب میان شیعیان و سنی‌هاست.

نماینده آیت‌الله سیستانی با بیان اینکه مشکل اصلی ما با سلفی‌ها و تکفیری‌هاست، عنوان داشت: در طول تاریخ هیچ حکومتی مانند جمهوری اسلامی که بر اساس فقه شیعه اداره شود، نداشته‌ایم و امروز وهابیت به سردسته دشمنان علیه تشیع تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نباید سوژه منفی به دست دشمنان خود بدهیم؛ دست کشیدن از عقاید اصیل تشیع هم به مکتب اهل بیت(ع) ضربه وارد می‌کند.

شهرستانی بی‌منطقی و متعصب بودن وهابی‌ها و تکفیری‌ها را از جمله عوامل بروز مشکل در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: آنها به قدری بر روی عقاید خود تعصب دارند که حتی اگر با منطق صحیح هم با آنها برخورد شود باز هم از عقیده خود دست بر نمی‌دارند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به منطقی بودن شیعیان در طول تاریخ عنوان داشت: به دلیل اینکه پیروان مکتب اهل بیت(ع) همواره از منابع و معارفی غنی برخوردار بوده‌اند از مناظره و بحث علمی استقبال می‌کردند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی برای آشکار کردن چهره خشن تکفیری‌ها تاکید کرد و گفت: باید به جهانیان نشان دهیم که اسلام ناب اهل منطق و استدلال است.

شهرستانی با اشاره به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و معنوی فراوان در میان شیعیان بیان داشت: با این همه گاهی دیده می‌شود مدیریت نامطلوب اثرات نامناسبی بر جای گذاشته است؛ کنگره خطر جریان‌های تکفیری باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران تکفیری‌ها و سلفی‌ها را ابزاری در دست دشمنان اسلام دانست و افزود: شیعیان بر اساس عقاید خود هیچ‌گاه اعمال تروریستی انجام نمی‌دهند ولی لازم است اقدامات مناسبی در برابر هجمه‌های دشمنان و تکفیری‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول