اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنرستان هنرهای زیبای قم عنوان کرد

حضور هنرمندان مشهور کشور در هنرستان هنرهای زیبای قم

مدیر هنرستان هنرهای زیبای اداره کل ارشاد قم گفت: این هنرستان اقدام به برگزاری ورک‌شاپ‌های مختلفی با حضور اساتید به نام هنری و ادبی می‌کند.

حضور هنرمندان مشهور کشور در هنرستان هنرهای زیبای قم

سعید تهرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت حدود 10 ساله هنرستان هنرهای زیبا در قم اظهار داشت: این هنرستان از نظر سازمانی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده ولی از نظر تحصیلی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی رشته‌‌‌های فعال این هنرستان را نمایش و گرافیک عنوان کرد و افزود: هنرستان هنرهای زیبای قم هر ساله از بین دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد که سال نخست عمومی را در دبیرستان به اتمام رسانده‌اند و تمایل به ثبت‌نام در رشته‌های نمایش و گرافیک دارند با برگزاری آزمون گروه محدودی را ثبت‌نام می‌کند که این هنرجویان در پایه‌های دوم، سوم و چهارم هنر ادامه تحصیل می‌دهند.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این هنرستان آمادگی دارد تا رشته‌های انیمیشن و نقاشی را نیز به دیگر رشته‌های خود اضافه کند، عنوان کرد: وظیفه ما این است که فضا را آماده کنیم تا زمینه رشد هنرجویان فراهم شود.

وی به ویژگی‌های این هنرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تنها مرکز پیش دانشگاهی هنر قم، تنها هنرستان فنی و حرفه‌ای دارای رشته نمایش، استفاده از هنرمندان و اساتید حرفه‌ای و بارز دانشگاهی و چهره‌های نامی استان از ویژگی‌های این هنرستان به شمار می‌روند.

تهرانی کسب رتبه نخست هنری در سطح ناحیه‌ای و استان به مدت 10 سال مداوم و همچنین کسب رتبه نخست نمایش کشور طی پنج سال مداوم را از افتخارات هنرجویان این هنرستان برشمرد و عنوان کرد: تنها مدرسه‌ای که 10 سال در سطح کشور حائز رتبه ملی در رشته‌های انیمیشن و نقاشی شده، تنها مدرسه‌ای که 2 بار در یک سال توسط وزیر آموزش و پرورش تقدیر شده، تنها مدرسه‌ای که طی 2 سال نمایش برتر جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری شده و تنها مدرسه‌ای که در جشنواره هنرستان‌های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام رشته‌ها رتبه داشته و در سال 90 نیز هنرستان نمونه کشور در بین 40 هنرستان شد، هنرستان هنرهای زیبای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های این هنرستان، برگزاری 9 نمایشگاه آثار هنرجویان به طور مستقل در نگارخانه فرهنگ را از ویژگی‌های این هنرستان برشمرد و گفت: هنرستان هنرهای زیبای قم در راستای ارتقای علمی هنرجویان اقدام به برگزاری ورک‌شاپ‌های مختلفی با حضور اساتید به‌نام از جمله محمد چرم‌شیر (نمایشنامه‌نویس)، آرش دادگر (کارگردان) سیدحسین فدایی حسین (نویسنده) کرده است.

وی با اشاره به اینکه این هنرستان جزو هنرستان‌های مصوب کشور است و نیاز به یک فضای استاندارد دارد، اظهار داشت: با وجود اینکه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سعی شده است مکان و فضای مناسبی برای این هنرستان فراهم شود اما با توجه به وسعت فعالیت‌های این هنرستان نیاز به ساختمانی مستقل و با وسعت بیشتر داریم که به همین منظور با شهرداری و دیگر مسئولان صحبت شده است تا یک زمین برای احداث هنرستان اختصاص داده شود که در این صورت، ساختمان هنرستان توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شود.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول