اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر گرگان:

حکم شهرداری 400 شهر ایران صادر نشده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: عدم صدور حکم شهردار فقط برای گرگان نیست و در حال حاضر حکم 400 شهردار شهرهای مختلف ایران صادر نشده است.

حکم شهرداری 400 شهر ایران صادر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین ربیعی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار داشت: لازم است تا شهرداری گرگان گزارشی را از موضوع دریافت عوارضی در ابتدای جنگل النگدره گرگان به شورای اسلامی شهر بدهد و این موضوع بررسی شود که آیا به نفع شهر است یا خیر و موضوع هزینه‎کرد آن عوارضی برای مسائل مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مشکل حکم شهردار فقط برای گرگان نیست در حال حاضر حکم 400 شهردار از شهرهای مختلف کشور هنوز صادر نشده است.

ربیعی تاکید کرد: شاید یکی از دلایل این موضوع همزمانی دو انتخابات مهم و سنگین بوده و در حال حاضر تغییر و تحولاتی که در وزارتخانه نیز وجود دارد در این تاخیر تاثیر می‎گذارد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که ما در این دوره داشته‎ایم این بوده که وزارت کشور پس از 70 روز متوجه شده که نیرویی که ما معرفی کرده‎ایم بازخرید است و این سوال اینجا مطرح است که چرا همان روز اول این را اعلام نکرده‎اید؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: البته این موضوع با همکاری نمایندگان مجلس پیگیری شد و تصمیم بر این شد که چون مشکل از سمت وزارتخانه بود موضوع در هیئت دولت مطرح و تصمیم‎گیری شود.

وی اعلام کرد: آنچه که ما از مسئولان می‎خواهیم این است که به ما جواب بدهند و با ما بازی نکنند و پاسخ مثبت و یا منفی خود را به صراحت اعلام کنند.

ربیعی تاکید کرد: شهرهایی که شهردار ندارند در حال حاضر دارای مشکل و در حال پرداخت هزینه‎های زیادی در کنار این تاخیر سه ماهه در صدور حکم شهردارشان هستند.

55 درصد جرائم کنترل ترافیک گرگان برای بستن کمربند ایمنی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به ارسال گزارش شهرداری گرگان در خصوص دوربین‎های کنترل ترافیک در سطح شهر اعلام کرد: مجموع جرائمی که در شش ماهه گذشته توسط دوربین‎های کنترل ترافیک ثبت شده است 83 هزار و 305 عدد جریمه است که 46 هزار و 110 جریمه مربوط به نبستن کمربند ایمنی است.

ربیعی با انتقاد از اینکه بستن و یا نبستن کمربند ایمنی تاثیری در کاهش ترافیک شهری ندارد گفت: از این تعداد جرائمی که در شش ماه گذشته در کنترل ترافیک ثبت شده، نبستن کمربند ایمنی از نظر نوشتار 55 درصد و از نظر ریالی نیز نزدیک به مبلغ 18 میلیارد ریال معادل 40 درصد جرائم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این نکته نیز قابل ذکر است که از دوربین‎های کنترل ترافیک برای کمک به نیروی انتظامی در شناسایی مزاحمان مردم، سارقان و مواردی دیگر برای برقراری نظم و امنیت در جامعه نیز استفاده شده  است.

ربیعی در پایان تاکید کرد: قصد اصلی در استفاده از دوربین‎های کنترل ترافیک برای برقراری امنیت مردم و کنترل و کاهش ترافیک است، ولی چرا باید موضوع کمربند ایمنی که در داخل شهر زیاد احساس نیاز نمی‎شود مورد جرائم و تخلفات رانندگی در نظر گرفته شود که حجم بالایی از جرائم را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/83004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول