اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

باب توبه تا زمانی که حجت خدا هست باز خواهد بود

یکی از مراجع تقلید گفت: تا زمانی که حجت خدا بر روی زمین حضور دارد باب توبه باز است و به وسیله توبه می‌توان از اشتباهات خود برگشت.

باب توبه تا زمانی که حجت خدا هست باز خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسید آقایی بر لزوم الگو‌برداری از سیره و روش زندگی امامان معصوم (ع) تاکید کرد و اظهار داشت: امامت موضوعی فراگیر است و واژه «امامت» یعنی بر همه شئونات زندگی اشرافیت داشتن و این امر نشان‌دهنده این حقیقت است که دستور زندگی خود را باید از امام گرفت.

وی افزود: مجموعه رفتارهایمان باید به گونه‌ای تنظیم شود که الگوی کارهایمان در تمام شئونات زندگی شخص امام معصوم (ع) باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بشر جایز الخطاست، گفت: انسان‌ها چون معصوم نیستند دچار اشتباه و خلاف می‌شوند و این امری طبیعی است ولی سئوال اینجاست آیا افرادی که خطا می‌کنند عاقبت کارها برای آن‌ها بسته می‌شود یا اینکه راهی وجود دارد؟

وی در ادامه اظهار داشت: خداوند باب توبه را برای بندگان خود باز گذاشته و تا زمانی که حجت خدا بر روی زمین حضور دارد باب توبه باز است و به وسیله توبه می‌توان از اشتباهات خود برگشت.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: اگر روزی خداوند حجتش را از روی زمین بردارد باب توبه نیز بسته می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند «زمین هیچ‌گاه نبوده مگر آنکه حجت الهی در آن حضور داشته که حلال و حرام را بشناساند و به راه خدا فرا خواند و حجت از زمین بریده نشود مگر چهل روز پیش از برپا شدن قیامت. پس چون حجت برداشته شود باب توبه نیز بسته می‌شود».

وی در پایان اظهار داشت: تا زمانیکه وجود امام در دنیا هست باید سبک زندگی را از آن‌ها یاد بگیریم چون در قیامت امام هر دوره را با مردم زمان خود روبه‌رو می‌کنند و سئوال می‌شود آیا زندگی شما شبیه حجتی که خداوند بر روی زمین قرار داد، ‌بوده است یا خیر؛ البته اشتباه وجود دارد و باید در فرصت‌های باقیمانده از عمر توبه کنیم.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول