اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان:

جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان امکانات امدادی ندارد

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان گفت: نبود امکانات امدادی از مشکلات اساسی و مهم جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان است.

جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان امکانات امدادی ندارد

حسین قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت نبود امکانات امدادی را از مشکلات اساسی و مهم جمعیت مذکور ذکر کرد.

وی اظهار کرد: ماه‌ها از تاسیس نخستین جمعیت امدادی و خدماتی گیلان از طرف امور اجتماعی استانداری استان به عنوان یک نهاد امداد رسان مردمی می‌گذرد.

این مسئول ادامه داد: با وجود اعلام رسمی این سازمان غیر دولتی به مراجع دولتی استان برای تامین امکانات و ادوات امدادی و استفاده نیروهای مردمی در زمان وقوع حوادث و ارائه خدمت در حد توان خود، تاکنون هیچ ردیف اعتباری و امکاناتی برای این سازمان غیردولتی ایجاد و اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه برخی از نیروهای مردمی جمعیت طبق توانایی خود از این جمعیت امدادگر غیردولتی حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم قبل از پایان سال جاری از طریق استانداری گیلان که مرجع صدور مجوز فعالیت این نهاد امدادرسان مردمی است، بودجه لازم و امکانات ضروری امداد مطابق استاندارهای امدادی برای استفاده نیروهای مردمی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

قاسم‌پور متذکر شد: جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان بخش مهمی از ادوات امدادی برای فعالیت‌های امدادی مردم را ندارد و از این رو با همکاری رسانه‌های عمومی در حد توان خود پاره‌ای از تذکرات امدادی را به مردم استان اعلام می‌دارد.

وی در ادامه کمک‌های اولیه و اهمیت آن در حوادث رانندگی را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از عمومی‌ترین دلایل مرگ قربانیان تصادفات جاده‌ای، آنوکسیا یعنی ناتوانی در تامین اکسیژن به دلیل بسته شدن مجاری تنفسی است زیرا به طور متوسط کمتر از چهار دقیقه پس از انسداد مجاری تنفسی، مرگ اتفاق می‌افتد.

به گفته این مسئول، زمان معمولی برای رسیدن آمبولانس به محل حادثه حتی در مناطقی که دارای امکانات عالی امدادی هستند، 10 دقیقه است و اگر در این مدت اقدام‌های اولیه برای بازگشت تنفس مجروحان انجام نشود بسیاری از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

وی استفاده از تکنیک‌‌های کمک‌های اولیه، به‌ویژه با روش‌های صحیح تا رسیدن تیم‌های اورژانس پزشکی، معنایی بین مرگ و زندگی برای قربانی حادثه دارد.

قاسم‌پور، یادآور شد: بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد که پس از یک تصادف، ساعات طلایی برای مجروحان حادثه وجود دارد و در این زمان، قربانی حادثه متوقع است که وسایل نجات بلافاصله فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مراقبت‌های پزشکی بعدی نیز باید به کمک مجروحان آید تا او شانس بیشتری برای زندگی داشته باشد، یادآور شد: میزان آسیب‌دیدگی‌های ناشی از تصادف برای او کمتر شود.

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان آموزش کمک‌های اولیه را در فعالیت‌های گروهی مهم دانست و یادآور شد: اساسی‌ترین نکته آموزشی این است که در ارائه آن باید به شرایط محلی، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هر منطقه توجه داشت و احترام گذاشت.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول