اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از محققان برجسته حوزه مهدویت:

در فتنه‌ها فضا غبارآلود است

یکی از محققان برجسته حوزه مهدویت و مسئله ولایت فقیه با بیان اینکه در فتنه‌ها فضا غبارآلود است، گفت: اگر در فتنه 88 بلافاصله برخورد می‌شد هزاران بی‌گناه کشته می‌شدند، بنابراین هوشمندی به خرج داده شد.

در فتنه‌ها فضا غبارآلود است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی رجبی بامداد امروز در کارگاه آموزشی مهدویت و ولایت فقیه در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) بیرجند با بیان اینکه از ابتدای تاریخ همه امامان پیامبران و انسان‌ها در معرض امتحان‌های بزرگ قرار می‌گرفتند، اظهار کرد: کسانی که در مقابل این امتحان‌ها صبر پیشه کرده و به رضایت الهی اعتقاد پیدا می‌کنند سربلند و سعادتمند می‌شوند.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) در معرض امتحان‌های الهی از جمله نداشتن فرزند از سارا، ذبح حضرت اسماعیل (ع) و رفتن هاجر و فرزندش اسماعیل در بیابانی بدون آب قرار گرفت.

تا زمانی که مردم در داخل متحد باشند دشمن از بیرون  نمی‌تواند بر کشور مسلط شود

این کارشناس مسئله مهدویت و محقق حوزه ولایت فقیه گفت: حضرت ابراهیم(ع) در مقابل همه این امتحانات  سربلند بیرون آمد و چون صبر پیشه کرده بود بعد از گذشت سال‌ها و در حالی که سارا پیر شده بود خداوند به ابراهیم و سارا نیز فرزندی به نام اسحاق داد.

رجبی ادامه داد: سال‌ها بعد نوه‌های ابراهیم (ع) پایه‌گذار قوم بنی‌اسرائیل شدند و با مرگ یوسف پیامبر، بین این قوم جنگ شکل گرفت و بیشترین بهره را فرعون برد.

وی تأکید کرد: چون بین یک قوم اختلاف بیفتد دشمن بهره می‌برد و بر آن قوم تسلط می‌یابد، چیزی که امام راحل نیز به آن اشاره می‌کردند که دشمن از بیرون نمی‌تواند بر این کشور مسلط شود مگر زمانی که از درون اختلاف بیفتد.

در فتنه‌ها فضا غبارآلود است

این استاد برجسته حوزه علمیه قم به مسئله چرایی عدم جنگ حضرت عیسی(ع) با دشمنان  اشاره کرد و گفت: زمانی که فضا غبارآلود است ممکن است با کشیدن شمشیر عده‌ای بیگناه کشته شوند.

رجبی افزود: در فتنه 88 نیز عده زیادی به خیابان‌ها آمدند و برخی می‌گفتند حکومت باید به شدت برخورد کند که دیدیم با بصیرت مقام معظم رهبری مقابل برخورد شدید با معترضین گرفته شد.

وی با بیان اینکه در فتنه‌ها فضا غبارآلود است، اظهار کرد: اگر در فتنه 88 بلافاصله شمشیر کشیده می‌شد هزاران بی‌گناه کشته می‌شدند، بنابراین هوشمندی بر خرج داده شد و دیدیم در تجمعات بعدی و بعد از سخنان رهبری تعداد افراد معترض به کمتر از 500 نفر رسید.

انتهای پیام/2248/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول