اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد

ضرورت ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی در عرصه انرژی و هسته‌ای در استان بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر ضرورت ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی به ویژه در عرصه انرژی و هسته‌ای در استان بوشهر تأکید کرد.

ضرورت ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی در عرصه انرژی و هسته‌ای در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی با تقدیر از حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در استان بوشهر و با تسلیت ایام محرم و تسلیت درگذشتگان زلزله دشتستان، اظهار داشت: رئیس جمهور در زمان کوتاهی پس از زلزله به همراه وزرا و اعضای دولت وارد استان شد که استان بوشهر بر خود می‌بالد که مورد توجه قرار دارد.

وی افزود:  استان بوشهر در جغرافیای سیاسی ایران و خلیج فارس دارای موقعیت استراتژیک است و مرز طولانی با خلیج فارس و ذخایر بسیار غنی و استعداد استان در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ و علم و ... نشان‌دهنده تأثیرگذاری استان بوشهر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر چهار بار به طور مستقیم مورد حمله استعمار پیر انگلیس قرار گرفته است، اما هر بار که استعمار حمله کرده بزرگان روحانیت از جمله آل عصفور، آل جبار، آیت‌الله سید عبدالله بلادی، سید علینقی دشتی و آیت‌الله اهرمی و همچنین سردارانی بزرگ از این منطقه در برابر ابرقدرت آن زمان ایستادند و آنها را شکست دادند و هیچگاه متأثر از نیروهای بیگانه نشدند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: با این موقعیت و این تاریخ باید توجهی دانش‌بنیان ناشی از اندیشه‌های پیشرفت‌گرا با افقی که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده‌اند به این استان شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر می‌تواند بر مبنای اندیشه و خردورزی برخاسته از متون فاخر دین و هدایت‌های مقام معظم رهبری و راهبردهای بزرگان عرصه اجرا چنان پیشرفت کند که خودکفا در تأمین اعتبارات و تنظیم برنامه‌ها با نگاه بین‌المللی باشد.

امام جمعه بوشهر در پایان متذکر شد: تولید نیروی انسانی، جزیره تولید علم و ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی به ویژه در عرصه انرژی و هسته‌ای می‌تواند این استان را که قابلیت نگاه فراملی دارد به پیشرفتی برساند که تمام خلیج فارس تحت‌الشعاع پیشرفتش باشد.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول