اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

از آمار نجومی شهرهای بدون شهردار تا خلأهای قانونی

با نزدیک شدن به اتمام مهلت قانونی معرفی شهردار منتخب گرگان این موضوع به معمایی تبدیل شده که قفل کلیدواژه آن توسط وزارت کشور باز می‎شود.

از آمار نجومی شهرهای بدون شهردار تا خلأهای قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه علنی دیگری از شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد و حکم شهردار منتخب دوره چهارم همچنان بر روی میز وزارت کشور قرار دارد تا مهر تائید مقامات کشوری اجازه فعالیت شهردار منتخب را بدهد.

یوسفی: وجود خلأهای قانونی در معرفی شهردار

یک عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به تبصره ماده 78 قانون گفت: نامه‎های متعددی به وزارت کشور و استانداری گلستان برای تعیین سرنوشت شهرداری گرگان ارسال شده است که منتظر جواب مقامات هستیم.

علی‎اصغر یوسفی در خصوص استیضاح و خاتمه خدمت شهردار اظهار داشت: فاصله بین رای اعتماد و برکناری شهردار یا خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید نباید بیش از سه ماه طول بکشد که در این راستا یک کارمند شهرداری می‎تواند مسئولیت اداره امور شهرداری را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به خلأهای قانونی تصریح کرد: وزارت کشور باید در این زمینه پاسخ مناسبی ارائه کند، شورای شهر دو روز پیش نامه‎ای به استانداری گلستان برای تعیین تکلیف شهردار گرگان ارسال کرد که جواب آن طی فردا یا دو روز آینده مشخص می‎شود.

این عضو شورا بیان داشت: بر اساس قانون سرپرست شهرداری نمی‎تواند بیش از سه ماه در این مسئولیت قرار بگیرد.

کلاتی: حق به‌کارگیری افراد بازنشسته و بازخرید در مسئولیت شهرداری وجود ندارد

علی کلاتی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم بیان داشت: شهرداری که انتخاب می‎شود باید حکم کارگزینی بگیرد که در این صورت از مزایا برخوردار می‎شود.

وی گفت: در قانون اشاره شده که حق به‌کارگیری افراد بازنشسته و بازخرید را در مسئولیت شهرداری نداریم.

گرزین: شهرهای زیادی در کشور بدون شهردار هستند

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شهرهای زیادی در کشور بدون شهردار هستند، گفت: در کل کشور این آمار نجومی است و شهرداران زیادی در بلاتکلیفی قرار دارند.

ناصر گرزین با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر گرگان نمی‎خواهد کار غیرقانونی انجام دهد، ابراز داشت: شهردار اگر شرایط لازم را نداشته باشد باید به صورت مستند و مستدل به شورا ارائه شود که البته وزارت کشور و استانداری گلستان عدم احراز صلاحیت شهردار منتخب را ابلاغ نکرده‌اند. 

وی با بیان اینکه حرکت ما بر اساس چارچوب‎های قانونی است، افزود: شورای اسلامی شهر یک مجموعه مشورتی است که باید طبق قانون حرکت کند.

گرزین گفت: بر اساس استعلامی که برای شهردار منتخب گرگان صورت گرفته است جواب کتبی از سوی وزارت کشور دریافت نشده و منتخبان مردم با جدیت پیگیر موضوع هستند.

انتهای پیام/83001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول