اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

لطفی‌نیا در گفت‌وگو با فارس:

دانش‌آموختگان در روانخوانی قرآن مشکل دارند/ بر تلاوت با لهجه عربی اصرار نکنیم

داوری بین‌المللی قرآن گفت: باید به سمتی برویم که مردم بتوانند قرآن را بدون غلط بخوانند، بنابراین نباید بر تلاوت قرآن کریم با لهجه عربی اصرار کنیم.

دانش‌آموختگان در روانخوانی قرآن مشکل دارند/ بر تلاوت با لهجه عربی اصرار نکنیم

محمود لطفی‌نیا داور بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اگر مردم با قرآن مأنوس و با مضامین آن آشنا شوند و آموزه‌های قرآنی را در زندگی خود پیاده کنند به طور حتم جامعه‌ای قرآنی با سبک زندگی اسلامی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن مسیر سعادت و شقاوت را مشخص کرده است، گفت: با برگزیدن مسیر هدایت الهی می‌توان در رسیدن به جهانی سراسر قرآنی گام برداشت، بر همین اساس باید مردم را با اهمیت توجه به مبانی قرآنی آشنا کرد.

این داور بین‌المللی قرآن، بی‌نیازترین مردم را «حافظان قرآن» عنوان کرد و افزود: در احادیث و رایات داریم که حافظان قرآن که آیات الهی را در جان خود حفظ می‌کنند به دلیل انس با خدا بی‌نیازترین افراد هستند، بنابراین باید آنها را که حافظ کلام وحی هستند محترم شمرد و در امور از نظرات آنها بهره جست.

لطفی‌نیا با اشاره به اهمیت تلاش مسئولان برای رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن، خاطرنشان کرد: نخستین گام برای توجه به حفظ قرآن و رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری فرهنگ‌سازی است، بر همین اساس تمامی مسئولان باید برای تحقق این امر تلاش و همکاری کنند که در این راستا مفسران قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه ساده‌ترین راه گسترش فعالیت‌های قرآنی آگاهی آحاد مردم از مزایای تلاوت قرآن است، ادامه داد: در بسیاری از مؤسسات قرآنی، اساتید تنها به نحوه قرائت توجه دارند در حالی که تدبر در آیات الهی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لطفی‌نیا به روایتی اشاره کرد و گفت: اگر قرآن را با لهجه عربی هم نخوانیم، فرشتگان آن را با زبان عربی به درگاه الهی می‌برند، پس اصراری بر عربی خواندن قرآن نباید باشد البته نباید فراموش کنیم که خواندن ساده و روان قرآن مقدمه تدبر و حفظ قرآن است که نباید به آن بی‌توجهی شود.

 این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه کشور باید به سمتی رود که مردم بتوانند قرآن را بدون غلط بخوانند، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از دانشگاهیان ما که از دوران تحصیل در مدارس با درس عربی و قرآن آشنایی داشتند، نمی‌توانند قرآن را بدون اشتباه و به صورت ساده تلاوت کنند، بنابراین مسئولان برای رفع این معضل باید هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول