اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

احمد لیایی در گفت‌وگو با فارس:

آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن اوقاف نیاز به بازنگری دارد

داور هجدهمین دوره مسابقات تواشیح، همخوانی و ابتهال سازمان اوقاف با اشاره به مشکل ‌بودن داوری مسابقات اذان گفت: برای ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن اوقاف باید در آیین‌نامه داوری این مسابقات تجدیدنظر شود.

آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن اوقاف نیاز به بازنگری دارد

احمد لیایی داور مسابقات قرآن سازمان اوقاف در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس درباره مسابقات استانی قرآن کریم اظهار داشت: در مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و هجدهمین دوره مسابقات تواشیح، همخوانی و ابتهال سطح شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته ارتقای قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به قدیمی بودن آیین‌نامه مسابقات تواشیح، همخوانی و ابتهال سازمان اوقاف، ادامه داد: آیین‌نامه این مسابقات نیاز به بازنگری دارد، چرا که حدود پنج سال است مسابقات اوقاف با این آیین‌نامه داوری می‌شود، بنابراین باید دستورالعمل ‌های آن شفاف‌سازی شود.

لیایی گفت: تبلیغات سازمان اوقاف در مسابقات قرآن مناسب نیست، بنابراین هنوز افراد به درستی از برگزاری این مسابقات در رشته ابتهال اطلاع ندارند، بر همین اساس برای جذب شرکت‌کننده در این بخش باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد تا در سال‌های آینده شاهد رشد تعداد شرکت‌کنندگان در این بخش باشیم.

اذان‌های تقلیدی مانع ایجاد خلاقیت در این بخش می‌شود

داور هجدهمین دوره مسابقات تواشیح، همخوانی و ابتهال سازمان اوقاف با اشاره به مشکل‌بودن داوری مسابقات در رشته اذان، خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان و سطح آنها، داوری رشته اذان سخت‌تر از رشته‌هایی همچون تواشیح و ابتهال است، اما باید در این بخش اذان تقلیدی را حذف کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم نوآوری و اتفاق ویژه‌ای در تلاوت اذان پیش بیاید باید اذان تقلیدی حذف شود تا شرکت‌کنندگان با ابتکار و خلاقیت اذان بگویند.

لیایی با بیان اینکه در بخش ابتهال امسال پیشرفت قابل توجهی داشتیم، اظهار امیدواری کرد که سازمان اوقاف با تبلیغات کارآمدتر بتواند شرکت‌کنندگان بیشتری را جذب کند تا در بتوانیم مسابقاتی در سطح کمی و کیفی بالاتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول