اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

همدان امن‌ترین شهر استان است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: شهرستان همدان در بین 9 شهرستان جزو امن‌ترین شهر‌های استان در ارتباط با امنیت و سلامت بوده است.

همدان امن‌ترین شهر استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان احسان قنبری ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندار همدان اظهار داشت: همدان در بین 9 شهرستان جزو امن‌ترین شهر‌های استان در ارتباط با امنیت و سلامت بوده است.

وی با اشاره به اینکه انواع جرایم رخ داده در جامعه ارتباط مستقیمی با جمعیت دارد، افزود: در هر جامعه‌ای به میزان افزایش یا کاهش جمعیت جرایم نیز افزایش یا کاهش پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان اضافه کرد: در شهر همدان و با توجه به جمعیت بالای آن نسبت به شهرستان‌های دیگر، میزان وقوع جرم از حد انتظار پایین‌تر است.

وی با اشاره به کاهش آمار اراذل و اوباش در همدان تصریح کرد: تعداد اراذل و اوباش در همدان کاهش یافته و تعدادی از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار نیز هر روزه توسط کلانتری‌ها رصد می‌شوند.

قنبری یادآور شد: زمانی در شهرستان همدان معتادان نسبت به تهیه مواد آزادانه اقدام می‌کردند اما امروز موارد این چنینی را در سطح شهر همدان نداریم.

* رشد منفی قتل در همدان

وی با اشاره به رشد منفی آمار قتل در شهرستان همدان ابراز داشت: در هشت ماه گذشته میزان قتل‌های اتفاق افتاده از 10 مورد به پنج مورد رسیده که این آمار رشد منفی را در این زمینه نشان می‌دهد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان ادامه داد: در بحث جرایم خاص و یا تخصصی به دنبال پیشگیری هستیم به طوری که این درصدها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری شورای تأمین در فرمانداری شهرستان همدان افزود: شهرستان همدان رتبه اول را در بین 9 شهرستان در برگزاری شورای تأمین و به نتیجه رساندن مباحث، به خود اختصاص داده است.

قنبری یادآور شد: طی سه سال گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان به صورت نمونه انتخاب شده و توانسته اقدامات خوب و به موقعی را انجام دهد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در شهرستان همدان 11 حزب و مجمع سیاسی داریم که هشت حزب آن فعال و چهار حزب غیر فعال است و باید توجه داشته باشیم که فعالیت احزاب در موسم انتخابات و مباحث سیاسی بیشتر می‌شود.

* ساماندهی خوابگاه‌های خصوصی در سطح شهر همدان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان بیان داشت: با توجه به اینکه در گذشته هیچ دستگاهی بر خوابگاه‌های خصوصی نظارتی نداشت فرمانداری همدان با ورود به این بحث توانسته 2 هزار نفر را در خوابگاه‌های خصوصی و زیر نظر فرمانداری اسکان دهد.

وی با اشاره به سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت آنان در جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 211 مورد سازمان مردم نهاد در شهرستان همدان فعالیت می‌کنند.

قنبری با تأکید بر جهش هزار درصدی در باب کشفیات مواد مخدر بیان داشت: طی ماه‌های مهر و آبان در شهرستان همدان 762 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به وضعیت ساماندهی معتادان خیابانی خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای این بحث در نظر گرفته شده بود به طوری که توانستیم با ایجاد سرپناه‌ معتادان خیابانی را ساماندهی کنیم و کمپ بانوان نیز در صورت رسیدن اعتبار، راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرماندار همدان در پایان سخنانش گفت: در بحث سرقت نیز شهرستان همدان وضعیت خوبی دارد و در مواردی هم سرقت‌های جزئی بوده که کنترل شده است.

انتهای پیام/89007/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول