اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشکلات کشت پائیزه با ارائه تسهیلات سرمایه در گردش

سلیمانی: شعب بانک کشاورزی با کمبود منابع داخلی مواجه‌‌اند

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کمبود منابع داخلی شعب بانک کشاورزی، ارائه تسهیلات سرمایه درگردش کشت پائیزه را در بخشی از شهرستان‌های استان با مشکل مواجه کرده است.

سلیمانی: شعب بانک کشاورزی با کمبود منابع داخلی مواجه‌‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید سلیمانی ظهر امروز در نشست ستاد گندم استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کمبود منابع داخلی شعب بانک کشاورزی، ارائه تسهیلات سرمایه در گردش کشت پائیزه در بخشی از شهرستان‌های استان را با مشکل مواجه ساخته و تا چهارم آذر ماه، توسط شعب این بانک در شهرستان‌های استان، مبلغ 750 میلیارد ریال تسهلات از بابت هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و همچنین 11 میلیارد ریال دیگر نیز به صورت وام از بابت خرید کود در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

وی افزود: در خصوص تامین اعتبارات لازم از محل سایر منابع بانکی، تعاملات لازم با مدیریت شعب این بانک توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی در حال انجام است و انتظار بر این است در حداقل زمان ممکن تسهیلات مصوب در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته و توان این مدیریت در اجرای به هنگام، بهینه و مدیریت یافته طرح‌های مصوب در سطوح شهرستان‌های استان محقق شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت کود گفت: خرید انواع کودهای شیمیایی از طریق کشاورزان به کندی صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: مصرف کودهای آلی و زیستی در کنار کودهای شیمیایی در فصل زراعی جاری توسعه یافته است و تمام امکانات لازم را برای کشت پائیزه در سطح شهرستان‌ها مهیا کرده و امید دارد در صورت افزایش به موقع نزولات آسمانی در فصول پائیز، زمستان و بهار، ارتقای کمی و کیفی قابل توجهی در تولید بخش زراعی حاصل آید.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طی سال زراعی جاری از اول مهرماه تا سوم آذر ماه، میانگین بارندگی ثبت شده توسط مراکز هواشناسی استان، 40.8 میلی‌متر بوده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه مقدار 9.2 میلیمتر و نسبت به سال قبل 10.3 میلی‌متر کاهش را نشان می‌دهد.

سلیمانی گفت: با توجه به تاخیر در نخستین بارش مفید در استان، کاهش عملکرد در اراضی نیمه آبی و دیم دور از تصور نبوده و پنج درصد باقی مانده از اراضی قابل کشت، باید هر چه زودتر با تعامل مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها با بهره‌برداران، زیرپوشش کشت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به این امر که تمام امکانات لازم برای کشت پائیزه در سطح اراضی زراعی شهرستان‌ها مهیا شده امید می‌رود با افزایش به هنگام نزولات آسمانی، ارتقای کمی و کیفی تولید محصول اعم از دیم و آبی در بخش زراعی استان حاصل و اقتصاد بخش کشاورزی از پویایی بیشتری برخوردار شود.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول