اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

آمار‌نامه‌ها بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی‌های شهری هستند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آمار‌نامه‌ها به عنوان بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی‌های شهری تلقی می‌شوند و مسئولان در زمان طراحی برنامه‌ها باید به آمار و اطلاعات موجود در آمار‌نامه‌ها توجه کنند.

آمار‌نامه‌ها بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی‌های شهری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید احمد جبل عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از آمار‌نامه اصفهان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده از آمار‌نامه‌ها در راستای اجرای تمام برنامه‌ها اظهار کرد: تهیه و تدوین کتاب آمارنامه یکی از اقدامات بسیار ویژه شهرداری در حوزه مدیریتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اما نمونه‌گیری آماری و جامعه مورد هدف در کتاب آمار‌نامه باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد، اضافه کرد: به صورت معمول در آمار‌نامه‌ها به پارامتر‌ها و شاخصه‌های کمی توجه می‌شود و شاخصه‌های کیفی به میزان کمتری مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه آمار‌نامه‌ها نقش ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های شهری دارند، تصریح کرد: آمار‌نامه‌ها به عنوان بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی‌های شهری تلقی می‌شوند و مسئولان در زمان طراحی برنامه‌ها باید به آمار و اطلاعات موجود در آمار‌نامه‌ها توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در آینده باید به شاخصه‌های کیفی آمار‌نامه‌ها توجه بیشتری شود، ادامه داد: نداشتن شاخصه‌های کیفی یکی از ضعف‌های آمار‌نامه‌ها است و مسئولان باید با توجه به این شاخصه‌ها در راستای رفع این ضعف‌ها تلاش کنند.

جبل عاملی با بیان اینکه به صورت معمول آمار‌ها متناسب با رشد و ضریب منحنی‌ها است، تاکید کرد: در صورتی که برنامه‌ریزی‌ها متناسب با رشد و توسعه باشد، بسیاری از مشکلات و چالش‌های موجود در جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول