اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با زیر عنوان منطق مقدماتی

چاپ ششم کتاب «معیار اندیشه» منتشر شد

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ ششم کتاب «معیار اندیشه» با زیر عنوان منطق مقدماتی خبر داد.

چاپ ششم کتاب «معیار اندیشه» منتشر شد

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب معیار اندیشه اظهار کرد: این کتاب با زیر عنوان منطق مقدماتی؛ بخش‌هایی هم‌چون چیستی منطق، تعریف منطق و منطق استنتاج را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب مجموعه‌ای است برای سلسله دروس اندیشه‌های بنیادین اسلامی که برای طرح ولایت آماده شده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: کتاب‌های طرح ولایت مجموعه کتاب‌هایی هستند که در حوزه بسیج دانشجویی آماده شده و سال‌هاست که به صورت جدی تدریس می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت منطق گفت: منطق علمی ابزاری است که به علوم دیگر خدمت می‌کند و می‌توان آن را خادم علوم دیگر نامید، اگرچه برخی از این دانش روی برتافته و یا آن را بی‌فایده می‌نامند یا حتی با آن مقابله می‌کنند اما اقبال عمومی اندیشمندان مسلمان به این دانش حکایت از ارزشمندی و فایده عملی آن دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: از زمان نهضت ترجمه قرن دوم هجری که منطق وارد فرهنگ اسلامی شد بزرگانی مانند فارابی، ابن‌سینا، ‌غزالی، خواجه نصیرالدین طوسی، قطب‌الدین رازی، علامه حلی و صدرالمتالهین کتاب‌های بی‌شماری در این زمنیه نوشته‌اند و بر تدریس منطق از آن دوران تا دوران کنونی همت گمارده‌اند.

وی با اشاره به محتویات کتاب معیار اندیشه گفت: در این کتاب از منابع اصیل مانند المنطقیات فارابی، الاشارات و التنبیهات ابن‌سینا، اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی و شرح المطالع قطب‌الدین رازی، الجوهر علامه حلی و کتب ارزشمندی مانند المنطق مظفر و منطق سوری خراسانی نیز استفاده شده و کتابی است که بسیار برای کسانی که می‌خواهند با منطق به صورت مقدماتی آشنا شوند، ارزشمند است.

کتاب معیار اندیشه با زیر عنوان منطق مقدماتی توسط عسگری سلیمانی امیری در 224 صفحه تالیف شده و چاپ ششم این اثر با قیمت 6 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول