اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تمام صدرنشینی‌های تراکتورسازی

سومین صدرنشینی تراکتورسازی در طول تاریخ لیگ برتر

تیم تراکتورسازی دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشور را با صدرنشینی آغاز کرد.

سومین صدرنشینی تراکتورسازی در طول تاریخ لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتورسازی تاکنون 177 بازی در لیگ برتر برگزار کرده است، اما تنها در سه هفته از این رقابت‌ها صدرنشین بوده  است.

با این وجود تراکتورسازی نایب قهرمان دو فصل گذشته بوده و در رقابت‌های آسیایی نیز حضور دارد.

خبرگزاری فارس در تبریز نگاهی به صدرنشینی‌های تراکتورسازی در لیگ‌های مختلف انداخته است.

لیگ تخت جمشید

تراکتورسازی در ششمین دور لیگ تخت جمشید 56 از تیم‌های مدعی این رقابت‌ها بوده و در نهایت به عنوان پنجم ایران دست یافت. اما در این رقابت‌ها تراکتورسازی هیچگاه صدرنشین نبود.

البته تراکتورسازی در دومین دوره این رقابت‌ها با قرار گرفتن در رتبه آخر به لیگ دسته دو کشور سقوط کرده بود.

لیگ آزادگان

تراکتورسازی در سال 71 در طول مسابقات لیگ آزادگان اکثرا صدرنشین بود. رقابت‌های سال 71 در دو گروه هشت تیمی برگزار شد و تراکتورسازی در 14 هفته دور مقدماتی 10 هفته در صدر جدول و بالاتر از تیم‌های مدعی استقلال و کشاورز قرار داشت. در نهایت تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی از پس پاس تهران برنیامد و به عنوان سومی رضایت داد.

در 10 دور دیگر لیگ دسته یک ایران موسوم به جام آزادگان تراکتورسازی هیچگاه صدرنشین نبوده و تنها در سال 72 تا نیم فصل در رده دوم قرار داشت.

لیگ دسته یک ایران

از سال 80 لیگ دسته یک به لیگ برتر تغییر نام داده و سایر لیگ‌ها یک درجه ارتقا یافتند.

تراکتورسازی در سال 88 با وجود اینکه بیش از ده امتیاز از شاهین بوشهر عقب بود خود را به صدر گروه رسانده و ضمن قهرمانی در گروه خود به لیگ برتر صعود کرد.

تراکتورسازی قبل از فراز کمالوند و با واسیلی گوجا، فرشاد پیوس، احد شیخ لاری، حمید علی دوستی و میدن دورپ به ندرت و به صورت مقطعی صدرنشین لیگ دسته یک می‌شد، اما این موفقیت‌های تراکتورسازی تداوم نداشته و منجر به صعود این تیم از لیگ یک به لیگ برتر قبل از سال 88 منتهی نشد.

لیگ دسته دو

تراکتورسازی دو بار در دهه 50 با صدرنشینی و قهرمانی در لیگ دسته دو به جام تخت جمشید صعود کرد. در سال 74 نیز تراکتورسازی همین موفقیت را با واسیلی گوجا تکرار کرده و به لیگ آزادگان بازگشت.

لیگ برتر فوتبال کشور

تیم تراکتورسازی در شش دوره حضور خود در لیگ برتر و انجام 177 بازی در این رقابت‌ها تنها سه بار صدرنشین بوده است.

تراکتورسازی در سه دور اول حضور خود هیچگاه جزو مدعیان نبود. این تیم با هدایت امیر قلعه‌نویی  در سال 90 و در هفته ششم بعد از پیروزی 3 بر 2 بر استقلال در تهران برای اولین بار صدرنشین لیگ برتر شد. اما این صدرنشینی فقط یک هفته بود و تراکتورسازی در بازی بعدی خود در تبریز با شکست مقابل نفت تهران صدر جدول را از دست داد.

در همین سال و در هفته نهم تراکتورسازی یک بار دیگر با پیروزی بر مس کرمان به صدر جدول صعود کرد، اما در هفته دهم با شکست از سپاهان اصفهان باز هم به رده دوم بازگشت و تا پایان فصل هیچگاه بار دیگر طعم صدرنشینی را نچشیده و به عنوان دوم ایران دست یافت.

در سال 91 نیز تراکتورسازی با تونی‌الیویرا هیچ هفته‌ای صدرنشینی نشده و باز هم عنوان دومی خود را تکرار کرد. البته از هفته بیستم تا هفته بیست و هشتم این فصل تراکتورسازی 6 هفته صدرنشین موقت شده بود، اما استقلال تهران که بازی‌هایش یک روز بعد از تراکتور بود بلافاصله صدر جدول را از تراکتورسازی بازپس گرفته و در هفته بیست و نهم با پیروزی یک بر صفر بر تیم تراکتورسازی از این تیم فاصله امتیازی گرفت.

در رقابت‌های نیم فصل امسال تراکتورسازی تا رده دوم صعود کرده بود، اما در دور برگشت با پیروزی بر پرسپولیس در تبریز و تساوی استقلال مقابل گسترش فولاد، تراکتورسازی برای سومین بار در طول تاریخ لیگ برتر صدرنشین شد.

حالا تراکتورسازی اگر بتواند برابر گسترش فولاد به برتری دست یابد، برای اولین بار به صورت متوالی صدرنشین لیگ برتر خواهد شد.

............................

نگارنده: فرهاد فرهادپور

............................

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول