اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان خواستار شد

اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده باید اعتبارات لازم به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر اختصاص داده شود.

اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پنجمین آمار‌نامه اصفهان با حضور شهردار، معاونان وی و اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در هفته جاری با مناسبت‌های مختلفی مواجه هستیم، اظهار کرد: در این هفته با سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهید مدرس اسطوره مبارز و خستگی‌نا‌پذیر مقاومت بوده که در طول دوران خدمت خود همواره از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده است، اضافه کرد: شهید مدرس دارای ویژگی‌های بسیار شاخصی چون شجاعت، بیداری، آگاهی و بصیرت بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین در این هفته با سالروز بزرگداشت شیخ مفید مواجه هستیم، تصریح کرد: شیخ مفید یکی از بزرگان جهان شیعه بوده است و در طول سال‌های فعالیت خود آثار ماندگاری از جمله تألیف حدود 200 کتاب را از خود بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه یادگار امام سجاد(ع) بوده که به فرموده امام خمینی (ره) این کتاب مایه روشنگری است، ادامه داد: کتاب صحیفه سجادیه در قالب یک زیارت‌نامه شامل دعا‌ها و نیایش‌های بسیاری با موضوعات مختلف است و تمام مسئولان باید این کتاب را سرلوحه‌ای برای انجام فعالیت‌های خود قرار بدهند.

امینی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زمان تهیه و تدوین بودجه قرار داریم، تاکید کرد: مسئولان شهر باید در تهیه و تدوین بودجه به اولویت‌های شهر توجه داشته باشند و متناسب با نیاز‌های اساسی شهر نسبت به تدوین بودجه اقدام کنند.

وی محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر را یکی از مهم‌ترین نیاز‌های اساسی شهر دانست و افزود: رسیدگی به محلات محروم باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در سال آتی باشد، اگر چه در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر صورت گرفته است، اما این اقدامات کافی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده باید اعتبارات لازم به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر اختصاص داده شود، گفت: امیدواریم که با اولویت‌بندی و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، محرومیت از چهره محلات محروم زدوده شود.

وی آلاینده‌های جوی را یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات شهر دانست و اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلاینده‌های جوی باید یکی دیگر از اولویت‌های شهرداری باشد.

امینی با بیان اینکه شهرداری باید در راستای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش کند، ادامه داد: همچنین راه‌اندازی هر چه سریع‌تر مترو باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و با این اقدامات بسیاری از آلودگی‌های زیست محیطی اصفهان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه استفاده نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی‌های جوی در سطح شهر است، تصریح کرد: سوخت مورد استفاده نیرو‌گاه‌های اصفهان باید تغییر پیدا کند تا بسیاری از این آلودگی‌ها برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه وسایل نقلیه شخصی نیز سهم بسیاری در افزایش آلودگی هوا دارند، اضافه کرد: در حال حاضر میزان آلودگی‌های ناشی از تردد موتور‌سیکلت‌ها در سطح شهر چهار برابر بیشتر از خودرو‌ها است و کارخانه‌های تولید‌کننده موتورسیکلت باید تدابیر لازم را به منظور کاهش آلودگی ناشی از این وسایل اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه آمار‌نامه اصفهان محتوای خوبی داشته و اطلاعات خوبی را ارائه داده است، تاکید کرد: این کتاب در بخش‌های مختلف قابل استفاده است و شهروندان با مراجعه به پرتال شهرداری می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

امینی با اشاره به اینکه صحت اطلاعات کتاب آمار‌نامه اصفهان توسط مراجع صدور اطلاعات مورد تأیید قرار گرفته است، افزود: آخرین اطلاعات اصفهان در بخش‌های مختلف در این کتاب موجود بوده و براساس این کتاب سرانه عمرانی منطقه شش اصفهان 18 برابر منطقه 14 اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه 12 آذرماه با روز جهانی معلولان مواجه هستیم، گفت: معلولان قشری پویا از جامعه هستند که نه تنها سربار جامعه نیستند، بلکه در صورت توجه به این افراد، معلولان با توانمندی‌های خود بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر اقدامات بسیاری در شهر اصفهان در راستای مناسب‌سازی فضا‌های عمومی صورت گرفته، اما این اقدامات کافی نیست، اظهار کرد: در زمان تدوین بودجه باید اعتبارات مورد نیاز برای رسیدگی به وضعیت شهر برای مناسب‌سازی محیط‌های شهری و فضا‌های عمومی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 110 هزار معلول و 200 هزار سالمند در شهر اصفهان وجود دارد که رسیدگی به مشکلات این افراد ضروری است.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول