اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

40 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در هفت سال اخیر در قالب طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی 40 هزار مسکن در جای جای استان اردبیل مقاوم‌سازی شده است.

40 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه بررسی پرونده متقاضیان مقاوم‌سازی مسکن روستایی اظهار داشت: سهمیه بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاهای استان اردبیل در این سال‌ها بیش از 54 هزار و 900 واحد بوده که حدود 80 درصد این واحدها به اتمام رسیده و پایان کار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد‌: در تامین اعتبار مقاوم‌سازی مساکن روستایی مشکل خاصی وجود ندارد و با طی شدن روال اداری تسهیلات مقاوم‌سازی پرونده‌های سال ‌جاری به تدریج در حال پرداخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: هر چند برخی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات با تاخیر و کندی عمل می‌کنند اما در مجموع روند پرداخت تسهیلات روان بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

حاج‌علیزاده یادآور شد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان در سال‌ جاری در حال جذب است و نیز از اعتبار سال گذشته بیش از 97 درصد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: در فاصله هفت سال گذشته مجموع تسهیلات بانکی پرداخت شده به پروژه‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که همچنان این روند ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ابراز داشت: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی 12 میلیون تومان است که با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با برشمردن مزایای این طرح در یک دهه اخیر ادامه داد: از مزایای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به حداقل رساندن مهاجرت‌ها از مناطق روستایی به شهرها، کاهش خطرپذیری مساکن روستایی در برابر زلزله و دیگر حوادث قهری و همچنین اطمینان روستاییان به عمران و آبادانی از سوی دولت و طرح‌های مستمر در این زمینه است.

حاج‌علیزاده خاطرنشان کرد: در کنار مقاوم‌سازی مسکن روستایی ما در سال‌های اخیر شاهد اجرای طرح هادی نیز بودیم که خود این طرح علاوه بر اصلاح و بهبود وضعیت عبور و مرور روستاییان در کوچه‌ها و خیابان‌ها به کم شدن دغدغه روستاییان و ترددهای روان منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اهتمام دولت‌های گذشته و فعلی اجرایی شدن طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، عمران و آبادانی مناطق دور‌افتاده در تامین اعتبار این تسهیلات مشکل خاصی وجود ندارد و بانک‌ها موظف هستند بر اساس سهمیه معین تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

انتهای پیام/62001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول