اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک خواستار شد

ضرورت تهیه جهیزیه نیازمندان آبیک از سوی اصناف

فرماندار آبیک خواستار تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و غیر پوشش این اداره از سوی اصناف این شهرستان شد.

ضرورت تهیه جهیزیه نیازمندان آبیک از سوی اصناف

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی صبح امروز در جلسه ستاد جهیزیه کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اینکه مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین (ع)، فرزندان و یاران باوفایش هر سال پرشورتر و باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود، به دلیل اهداف نهضت و قیام امام حسین (ع) و شهدای کربلا بوده است.

وی افزود: بهترین درسی که می‌توان از نهضت امام حسین (ع) گرفت درس صبر، ایثار و ازخودگذشتگی است که این درس‌ها و پیام‌ها را باید آحاد جامعه در زندگی خود پیاده کنند به ویژه اصناف که می‌توانند برای کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و غیر پوشش این اداره گام بردارند.

فرماندار آبیک خطاب به اصناف حاضر در این جلسه، بیان کرد: منظور از کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و غیر پوشش این اداره، این است که هر صنفی در حد اندازه، توان و وسع خود کمیته امداد را یاری رساند.

داداشی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان آبیک باید با برگزاری نشست با اصناف و اتحادیه‌های زیرمجموعه اصناف، در تحقق تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند آبیکی به صورت نقدی و غیرنقدی گام‌های مؤثری بردارد.

این مسئول اضافه کرد: گرچه بسیاری از اصناف به چند مرکز کمک می‌کنند ولی کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و غیر پوشش این اداره از کارهای ماندگار در شهرستان آبیک است که باید در این شهرستان نهادینه شود.

فرماندار آبیک تصریح کرد: ستاد جهیزیه شهرستان آبیک انتظار زیادی از اصناف ندارد چراکه در صدد است جهیزیه نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و غیر پوشش این اداره را در حد متعارف، معقول و لوازم اولیه زندگی تهیه و تأمین کند.

داداشی ادامه داد: اصناف باید در تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و غیر پوشش این اداره، رضایت الهی را در نظر گرفته و بدانند که حساب و کتابی هم وجود دارد و کمک آنان در تحقق این امر، باقیات صالحات محسوب می‌شود.

این مسئول افزود: اینکه برخی افراد در جامعه اظهار می‌کنند که کمیته امداد امام خمینی وضعش خوب است زیاد منصفانه نیست چراکه باید طراز این اداره را در نظر بگیرند.

فرماندار آبیک با بیان اینکه روزهای سه‌شنبه که روز ملاقات عمومی با مردم است، اذعان کرد: در این روزها برخی از خانواده‌های نیازمند به فرمانداری مراجعه کرده و برای تهیه جهیزیه دختران عقدکرده‌شان به مساعدت مالی نیاز دارند.

داداشی عنوان کرد: کمک به نیازمندان بهترین توشه و ذخیره آخرت محسوب می‌شود که همه آحاد جامعه باید در انجام این امر خیر از یکدیگر پیشی بگیرند؛ گرچه در زندگی دنیوی نیز آثار خاص خود را به همراه دارد.

این مسئول در پایان این جلسه از حضور کم‌رنگ اصناف شهرستان آبیک انتقاد کرد.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول