اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز تظاهرات حامیان اخوان المسلمین

درگیری میان نیروهای امنیتی مصر و معترضان در اسماعیلیه/۱۲ زخمی در دمیاط

در پی آغاز تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در قاهره و چند استان مصر، نیروهای امنیتی با معترضان در اسماعیلیه درگیر شدند.

درگیری میان نیروهای امنیتی مصر و معترضان در اسماعیلیه/۱۲ زخمی در دمیاط

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، در پی آغاز تظاهرات حامیان اخوان المسلمین و محمد مرسی در قاهره و استان‌های مختلف مصر نیروهای امنیتی مصری با معترضان در اسماعیلیه درگیر شدند و حالت تعقیب و گریز میان معترضان و نیروهای امنیتی ایجاد شده است.

معترضان در این تجمع 11 سال حکم زندان برای 14 دختر حامی اخوان المسلمین و گذشت صد روز از کشته شدن 37 حامی اخوان المسلمین در یکی از خودروهای پلیس هنگام انتقال آنها به زندان «ابوزعبل» را محکوم می کنند.

نیروهای امنیتی میدان‌های رابعه العدویه و النهضه و التحریر را مسدود کرده‌اند و تدابیر شدید امنیتی را در سراسر کشور برای مقابله با تظاهرات‌ها اتخاذ کرده‌اند.

تجمعی اعتراضی نیز در برابر منزل قاضی پرونده دختران حامی اخوان المسلمین  ایجاد شده است و نیروهای امنیتی در خیابان «الهرم» در جیزه نیز به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کرده‌اند.

تظاهرات دیگری در پورت سعید نیز آغاز شده است و در پی اقدام نیروهای امنیتی برای پرکنده کردن معترضان در دمیاط الجدیده 12 نفر زخمی شده‌اند.

در پی صدور قانون «ساماندهی تظاهرات» نیروهای انقلابی و دانشجویی مصری نیز تظاهرات کرده‌اند که در چند روز گذشته تعدادی از فعالان دانشجویی و سیاسی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول