کمال علیپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه در مسیر چهاربانده شدن محور سوادکوه چند نقطه دارای اشکالات فنی است، بیان داشت: دستگاههای ناظر چهاربانده شدن محور سوادکوه باید دقت بیشتری در فعالیت مهندسی انجام دهند.
نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 90 درصد علت خروج قطار از ریل در سوادکوه شمالی به دلیل رانشی بودن جاده جنب آن بوده است افزود: علت اصلی حادثه خروج قطار از ریل توسط کارشناسان در دست بررسی است.
رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد قانونی با ناظران و پیمانکاران متخلف طرح چهار باند شدن محور سوادکوه تاکید و خاطرنشان کرد: فعالیتهای عمرانی ناقص اصلاح شود و پیمانکاران متخلف جریمه شوند.
علیپور با بیان اینکه هماکنون در منطقه حادثه خروج قطار از ریل مشغول خاکبرداری هستند،تصریح کرد: شمعکوبی در مناطق رانشی و ایجاد دال و ستون باید مورد توجه قرار گیرد و قطع زهکشی قبلی توسط پیمانکار طرح، ناشیگری بود که سبب نفوذ آب به لایهها و رانشی شدن و خروج قطار از ریل بوده است.
انتها ی پیام/86015/ی30/ض1002