اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

شهید مدرس الگویی مناسب برای تمام اقشار است

امام‌جمعه کاشمر گفت: آیت الله مدرس الگویی مناسب برای تمام اقشار به ویژه فرهنگیان و سیاست‌مداران هستند.

شهید مدرس الگویی مناسب برای تمام اقشار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید‌قاسم یعقوبی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران کاشمری که در جوار مقبره شهید مدرس برگزار شد، اظهار داشت: مردم کاشمر به وجود مرقد مطهر این عالم مجاهد در این شهر افتخار کرده و زیارتگاه آن را پناهگاهی برای خود می‌دانند.

وی با اشاره به این که آیت‌الله سیدحسن مدرس برای همیشه در تاریخ زنده است یادآور شد: این بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست علاوه بر این که به عنوان یک عالم زنده است، به عنوان یک شهید نیز زنده است. بنابراین باید تلاش کنیم ادامه دهنده این شهید راه حق و حقیقت باشیم.

وی با اشاره به سخن شهید مدرس مبنی بر این که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست یادآور شد: دین‌داری و سیاست‌ورزی باید با یکدیگر توأم باشد و سیاست‌مداری باید دارای روح پاکیزه و سیاست ‌ورزی نیز دارای روح دینی باشد.

یعقوبی با تاکید بر این که همه اقشار جامعه باید از آیت‌الله مدرس الهام و درس بگیرند تصریح کرد: در شرایط و زمان فعلی شهید مدرس الگویی مناسب برای ما است زیرا که این مجاهد در دوران زندگی‌اش تنها از اجناس داخلی استفاده می‌کرد و این نیز از ویژگی‌های اخلاقی وی بود.

وی راه مدرس را راه نجات، پرهیز از اسراف و قناعت در مصرف عنوان کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید روح استقلال و مبارزه با استبداد را از شهید مدرس بیاموزند.

امام جمعه کاشمر با تقدیر از خدمات و تلاش‌های انجام شده در زیارتگاه شهید مدرس کاشمر تاکید کرد: زیارتگاه شهید مدرس امروز به یک پایگاه مهم فرهنگی در شهرستان تبدیل شده که مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

یعقوبی با بیان اینکه توافق ژنو موجب صلابت و اقتدار ملت ایران و ارتقای جایگاه سیاسی کشور در جهان شده افزود: دنیا متوجه شده که ایران می‌تواند به تنهایی با 6 قدرت دنیا مذاکره و آنها را به چالش بکشاند.

انتهای پیام/2202/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول