اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

فلسفه اسرای کربلا زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بود

امام جمعه پلدشت گفت: فلسفه اسرای کربلا زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بود.

فلسفه اسرای کربلا زنده نگه داشتن نهضت عاشورا بود

به گزارش خبر گزاری فارس از پلدشت حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت در خطبه نخست ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: امام سجاد (ع) در طول زندگی همواره به مظلومیت امام حسین (ع) گریه می‌کرد.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) نقش به سزایی در تبلیغ پیام قیام عاشورا داشتند چرا که در مدت 35 سال حیات پر برکتشان بعد از واقعه عاشورا به روش‏های مختلف نهضت عاشورای حسینی را در جامعه زنده می‏کردند.

دوزدوزانی یادآور شد: امام سجاد (ع) در 35 سال امامت در تنگنا قرار گرفت و در زمان امامت خود مردم را از راه دعا هدایت کردند و در صحیفه سجادیه 54 دعا برای اصلاح و تربیت جامعه ارائه کردند که از این طریق وظیفه خود را انجام دادند.

وی افزود: امام زین العابدین (ع) در محیطی که ارعاب و اختناق حاکم بود مباحث سیاسی و اصول اعتقادی را در قالب دعا برای مردم بیان می‌کرد.

دوزدوزانی با بیان اینکه پرچم خونین عاشورا به دست امام سجاد (ع) برافراشته شد، متذکر شد: امام سجاد (ع) مبارزات خود را در ابعاد گسترده‌ای آغاز و از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن نهضت عاشورا استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در تاریخ عاشورا آینده را می‌دانست که قصد و هدف یزیدیان این است که یاران امام حسین (ع) و شیعیان را به شهادت برسانند و اسرا را به اسیری ببرند.

دوزدوزانی ادامه داد: فلسفه اسیری بردن اسرا این است که اسرای کربلا با تبلیغات خود واقعه عاشورا را زنده نگه داشتند؛ به خصوص در مجلس یزید که امام سجاد (ع) با خطبه آتشین خود توانست چهره واقعی حکومت ظلم و جور را نشان دهد.

خطیب جمعه پلدشت در خطبه دوم ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: هر تاریخی که در اسلام روی داده و آن تاریخ عامل زنده شدن اسلام شده و دشمنان در آن واقعه شکست خوردند.

وی ادامه داد: در مقابل دشمنان تلاش کردند روی این تاریخ سرپوش قرار دهند تا به اهداف خود برسند.

دوزدوزانی تصریح کرد: در جریان واقعه عاشورا نیز هدف دشمن این بود که روی حقیقت سرپوش قرار دهد اما اسرای کربلا این تاریخ را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به تشکیل بسیج به دستور امام خمینی (ره)، یادآور شد: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند بسیج 20 میلیونی تشکیل یابد که این موضوع بسیار کارگشا شد به خصوص در موقع جنگ که کمک ارتش و سپاه شد.

دوزدوزانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بسیجی زمانی پیروز است که در یک دست سلاح و در دست دیگرش قرآن باشد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) به تشکیل بسیج در دانشگاه و حوزه تأکید داشتند تا دانشجویان و طلاب بسیجی جمعی را به وجود آورند که بین دو نهاد مقدس که نظام اسلامی به آن‌ها تکیه دارد وحدت ایجاد کنند.

امام جمعه پلدشت ابراز داشت: امام خمینی (ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج فرمودند دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی امری است که در مواقع خطر تکلیف شرعی، الهی و ملی و بر تمام قشرها و گروه‌ها واجب است.

انتهای پیام/61005/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول