اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

روحیه بسیجی ملت ایران عامل خفت آمریکا است

امام جمعه ورامین با اشاره به ویژگی‌های نیروی مردمی بسیج گفت: روحیه بسیجی ملت ایران عامل خفت آمریکا است.

روحیه بسیجی ملت ایران عامل خفت آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: عقل حجت باطنی انسان است اما برخی افراد مادی و پوچ‌گرا هدایت‌های عقلانی را تکذیب می‌کنند.

امام جمعه ورامین گفت: اما در روز قیامت این افراد متوجه اشتباه خود شده و پشیمان می‌شوند که دیگر خیلی دیر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعضا و جوارح انسان در روز قیامت بر اعمال ما شهادت می‌دهند و دیگر راهی برای حاشا نیست.

محمودی عنوان کرد: انسان تا زمانی که در این دنیا حضور دارد در خواب غفلت به سر می‌برد و زمانی از خواب بیدار می‌شود که مرگ به سراغ وی آمده است و دیگر جایی برای جبران وجود ندارد و هر چه انسان اصرار می‌کند که به دنیا بازگردد تا جبران اعمال کند، خداوند اجازه این کار را نخواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین تأکید کرد:‌ قرآن کریم فقط نازل نشده که خوانده شود بلکه این کتاب الهی برای ارشاد بشر آمده است و مساله‌ای که بسیار اهمیت دارد عمل به فرامین خدا در قرآن است.

خطیب جمعه ورامین در خطبه دوم نماز جمعه ورامین با اشاره به سالروز هفته بسیج بیان داشت: بسیج مستضعفان در پنجم آذرماه 1358 به فرمان امام راحل تأسیس شد که این امر نشان از تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود.

محمودی افزود: بسیج در کنار ارتش و سپاه، در طول هشت سال دفاع مقدس شجاعانه در جنگ حضور داشتند و شهدای زیادی را به اسلام تقدیم کردند.

وی ادامه داد: بسیج در طول دوران دفاع مقدس منشأ برکات فراوانی بود و پس از دوران جنگ نیز در کارهای عمرانی، کشاورزی، اقتصادی و اجتماعی منشأ خدمات گسترده‌ای بوده و خواهد بود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین اضافه کرد:‌ بسیج فقط مختص کسانی نیست که لباس و فرم خاصی را بپوشند بلکه آن کسی که روحیه بسیجی دارد نیز بسیجی محسوب می‌شود و امروز بسیج یکی از نعمات مهم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ورامین گفت:‌ امروز به برکت بسیج و روحیه بسیجی ملت ما در اوج اقتدار به سر می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: این روحیه بسیجی است که موجب خفت و ناراحتی و نگرانی آمریکا شده است و هیچ‌گاه ملت ایران فراموش نمی‌کنند که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، غربی‌ها برای حضور در ایران حق توحش دریافت می‌کردند.

محمودی تأکید کرد: امروز وحدت و اتحاد و پرهیز از اختلاف و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه مهمترین عوامل برای حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی است و نباید مسئولان از یکدیگر بدگویی کنند.

وی با اشاره به روحیه بسیجی ملت ایران تصریح کرد: حادثه عاشورا حادثه سختی است که در دنیا نظیر نداشته و این امام همام در یک‌روز تمام هستی و بستگان خود را از دست دادند و همواره یاد و خاطره شهدای کربلا را با توجه به مقتضیات و شرایط زمانی مورد توجه قرار می‌دادند.

محمودی ادامه داد:‌ باید از فرصت عمر برای عمل نیک و کار خیر بهره بریم، دنیا دار فانی است و دار بقا عالم آخرت است، ما آمد‌ه‌ایم که در ابدیت بمانیم و فانی نخواهیم شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در کشور چپ و راست نداریم و باید در فضای منطقی مشکلات مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و تا زمانی که وحدت و اتحاد باشد این عظمت و اقتدار وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نگذشت زمانی بر امام سجاد (ع) که اشک نریزد و در این 36 سال همواره گریه و زاری به عنوان سلاح این امام همام برای افشاگری ماهیت ستمگران مورد توجه آن حضرت بود.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد:‌ امام سجاد(ع) می‌فرمایند که کسانی در دنیا با مصائب و مشکلاتی مواجه شده چگونه ناراحت می‌شوند در حالی که به سختی روز قیامت توجه ندارند و این بسیار تعجب‌برانگیز است.

انتهای پیام/2462/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول