اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد

بحران آب نتیجه مشاوره‌های نادرست است

کارشناس گروه جغرافیای دانشگاه مشهد گفت: آب این کشور را برخی مشاوره‌های نادرست در سطح بالای مدیریتی بحرانی کرده است.

بحران آب نتیجه مشاوره‌های نادرست است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسین پاپلی یزدی صبح امروز در جلسه آموزشی مدیریت بحران آب که در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه برگزار شد، با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی جهت ارتقاء جایگاه قانون مدیریت شهری اظهار کرد: در بخشی از این قانون ما کاهش انواع تصدی‌گری دولتی، مشارکت مردم و دولت، واگذاری کار به مردم و رهاسازی کار به مردم را داریم درحالیکه می‌بینم با وجود تجربه این تصدی‌گری در زمان هشت سال جنگ تحمیلی هنوز تردیدهایی برای واگذاری امور به دست مردم را در مدیریت شهری داریم.

وی با تاکید بر اینکه در هر کاری که پای همکاری مردم در میان بوده است به موفقیت رسیده است، افزود: اگر بخواهیم در خصوص وضعیت آب در کشور طی چندین دهه اخیر حرفی بزنیم باید گفت، آب این کشور را برخی مشاوره‌ها خراب کرد.

کارشناس گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه برخی مشاوران در حوزه آب با برخی طرح‌ها مخالفت و یا به دلیل منفعتی از طرحی طرفداری کرده‌اند، ادامه داد: البته در زمینه توسعه شهری ما صدها پارامتر پیشرفت داشته‌ایم، اما پس از گذشت چندین سال این طرح‌های توسعه‌ای با بحران روبه‌رو شده‌اند.

وی با طرح این سئوال که بحران اصلی که بحران می‌آفریند، چیست، بیان کرد: مدیریت و جایگاه مدیریتی بحران اصلی است و این در حالی است که ما در بخش نظریه و ساختار مدیریت شهری هیچ کمبودی نداریم.

پاپلی‌یزدی گفت: کلان‌شهرهای ما از نظر ساختاری چیزی از شهر برلین کم ندارند و حتی کارمند و نیرو نیز در کشور ما در مقایسه با این شهر زیادتر هم هست اما با این وجود شاهد کاستی‌هایی هستیم که البته این بحران‌ها بیشتر در ارتقاء جایگاه قانون مدیریت شهری در چارچوب ظرفیت قانون اساسی است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است،"بر اساس پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشت، فرهنگ و آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری با مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان و یا استان صورت گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند" و این در حالی است که ما با وجود چنین قانونی کمترین حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنیم.

کارشناس گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه باید کوشش کنیم که همفکری بین دستگاهی زیاد شود، تاکید کرد: بومی کردن دانش یکی از شاخصه‌های پروژه‌ای و یکی از راه‌های اصلاح وضعیت شهرها و هماهنگی بین ادارات است که باید در صدد ایجاد آن باشیم.

انتهای پیام/63012/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول